14 juni Tom Price – 27 juni Cape Range NP Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu 14 juni Tom Price – 27 juni Cape Range NP Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

14 juni Tom Price – 27 juni Cape Range NP Exmouth

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

29 Juni 2013 | Australië, Exmouth

14 juni Tom Price – 27 juni Cape Range NP Exmouth

Ja, ja, het gaat nog steeds uitstekend met ons. En behalve een koortslip , af en toe een zeer oog en lekgeprikt worden door de muskieten , die houden nl. erg veel van ons. zijn we nog steeds in goede gezondheid.

We hebben prachtige wandelingen gemaakt in de gorges die we tegen kwamen. En we zien natuurlijk onderweg geweldig mooie natuur. De Hamersley gorge was een ware verademing. Zo mooi om te zien. Je kon er zelfs zwemmen. Wij vonden het te koud, zo vroeg in de morgen, brr, brr, brr .Want jullie weten het zo onderhand natuurlijk wel. Wij wandelen het liefst vroeg in de ochtend ivm het weer. Daarna kunnen we het dan rustig aan doen. Ahum, Ahum, Ahum. En Leo moest natuurlijk weer wat verder klimmen dan ik. Ik heb nu eenmaal te korte benen voor sommige grote afstappen. Dan zie ik geen begin of eind. Dus dan laat ik hem maar even gaan. Hij heeft een paar prachtige plaatjes geschoten zodat ik het ook kon zien vanaf een andere kant. Hij kan wel fotograferen als hij er zin in heeft.

Ook de weg richting de Python Pool was geweldig. Overal bloeiende planten en struiken. Deze streek staat daar trouwens om bekend. En omdat regelmatig de kranen opstaan in de lucht is alles extra mooi om te zien.
En richting Exmouth kom je toch wel wat kleine plaatsjes tegen. Omdat je nooit weet wat voor moois er te zien is, zijn we overal maar gestopt om te kijken. En zo hebben we de oude gevangenis bekeken in Roebourne dat nu bezoekerscentrum en museum is en het verhaal van de Red Dog in Dampier gehoord en daar natuurlijk ook het standbeeld van gezien. Dit was een hond die graag auto reed en bij veel mensen instapte en dan weer terug liftte naar Dampier. Dit is heel kort samengevat. Dus vandaar het standbeeld. En als we zo de hele dag bezig zijn moet je natuurlijk nog wel een slaapplaats zien te vinden. We hebben op een camping aan de haven geslapen. Wat een fantastische zonsondergang. En wat een geweldig gezicht al die boten.

Onderweg hebben we zelfs moeten wachten bij een spoorovergang. Ja, niet te geloven. We hebben een rijdende trein gezien van dichtbij . We hebben er maar een filmpje van gemaakt om een indruk te geven hoe lang die dingen zijn. En dit was niet eens de langste trein. We hebben een stilstaande gezien die twee keer zo lang was. Kun je nagaan Hoe lang je dan staat te wachten.

In Exmouth kregen we te horen dat de kampeerplaatsen beperkt zijn in het NP. Dus na wat boodschappen gedaan te hebben zijn we doorgereden richting park. Het motto is , wie het eerst komt het eerst maalt. We hadden niet veel keus meer maar we stonden overigens geweldig.
In de duinen en uitzicht op de oceaan en met prachtige zonsondergangen vanuit je luie stoel. En zonsopgangen vanuit je bedje. Wat wil een mens nog meer. We zijn overal naar toe gereden om te wandelen en te snorkelen.

Ja, mensen we hebben maar twee snorkelsetjes gekocht zonder flippers want onze spullen liggen natuurlijk nog in Nederland. Je kan niet alles meenemen voor een jaartje. Maar we nemen die setjes wel weer mee terug . Daar hebben onze kleindochters vast wel wat aan. Op ongeveer 20 meter afstand vanaf het strand hebben we het hele zeeaquarium voorbij zien zwemmen. Zelfs het koraal had kleur. Wat een gezicht al die kleuren vissen groot en klein. En nee, we hebben geen haaien en walvissen gezien (wel een kleine rog). Zover zijn we niet gesnorkeld. Dan moet je met een boot mee en dat hebben we niet gedaan. Die kleine visjes vond ik al interessant genoeg.

En als je zo’n tijdje in het water hebt gelegen staat het kippenvel op je lijf. Dan moet je echt even bijkomen op dat zonovergoten strand. Het was trouwens de enige keer dat we zoveel vissen hebben gezien met snorkelen. Omdat het nogal is gaan waaien en de oceaan dus wat woester wordt is het water troebeler en zie je meer zand dan visjes.

Afgelopen nacht hebben we storm gehad en wat voor storm. Met zeker windkracht 8 en een heleboel regen. Het ging behoorlijk te keer. Het leek wel een boot zo ging dat autootje van ons heen en weer. En wij lagen bovenin te slapen (maar niet heus) Het is dat we wisten dat we op vaste grond stonden . Wij zijn gelukkig niet zeeziek geworden, onze buurman echter wel. Hij was kotsmisselijk en stond onvast op zijn benen. De volgende morgen lagen zelfs de waslijnen op de grond. De grondharingen waren er gewoon uitgerukt. En de was die er nog hing had een extra spoelbeurt nodig. Het weer was bar en boos de volgende dag. Het heeft twee dagen geregend.

Vanwege het slechte weer zijn we naar Exmouth gereden en heeft Leo bij een doe het zelf garage ons animaltje een bloedtransfusie en nieuwe schoentjes gegeven. Dus ons autootje rijdt nu met mooie nieuwe zwarte schoentjes over de weg. Hij is heel erg blij daarmee. Morgen gaan we na 10 dagen strand op weg naar onze volgende bestemming. Coral Bay ( weer strand) en verder naar het zuiden. We zien wel waar we dan weer gaan pitten. Dat is elke keer weer een verrassing.

Hieronder weer de kopiëren en plakken link.

• 29 Juni 2013 - 10:17

Maria En Klaas:

Hallo daar,
    Ja ja het is nog steeds een reis vol verrassingen zo te lezen en op de foto's en filmpjes te zien.
    Jullie vermaken je uitstekend.
    Hier is alles oke. Weer nog steeds geen zomer. Deze week wat beter hopelijk. Wat een enorme treinen hebben ze daar zeg.
    Nu nog veel plezier .
    Groetjes Maria en Klaas

• 29 Juni 2013 - 11:09

Ad Vermeulen:

Hallo Jeane en Leo,
    Weer heel erg bedankt voor de update, jullie maken wat mee op de reis down-under.
    Mooi foto's van de natuur en leuke filmpjes, geeft een heel goed beeld wat jullie onderweg tegen komen. Die trein was inderdaad lekker lang.
    Geniet er lekker van.
    Groeten,
    AD

• 29 Juni 2013 - 14:04

Francien:

Lieve Papa en Mama,

Zijn we elkaar 2x misgelopen op skipe,hahaha en dat op 1 dag!
    Maar ik doe morgen nog een poging..

Maar zijn jullie schoenen nog niet versleten??? van al dat geklim en geklauter....hihihihi

Dikke Kus Francien.

• 29 Juni 2013 - 16:18

Pa En Ma:

Zo, zo, wat een verslag weer en prachtige foto's en filmpjes.
    Het is wat anders dan het boemeltje van Purmerend!
    Hebben jullie nog steeds plaats in je hoofd voor nieuwe indrukken?
    Nog steeds volop genieten!

Kus en gr. van ons en..... geen haast maken.

• 29 Juni 2013 - 21:30

Henk En Ineke:

Wat maken jullie veel mooie dingen mee.
    Wat een ruimte !!!!
    Jullie zijn met een prachtige reis bezig WOW!!!

• 30 Juni 2013 - 11:13

Lucy:

Hallo

Wat een mooie foto's, het is prachtig daar, ik geniet er iedere keer weer van .
    Hier begint hopelijk de zomer , ik hoef nog maar 2 dagen te werken pfffffff. en dan vakantie.
    we spreken elkaar snel weer.

gr dikke kus Lucy

• 30 Juni 2013 - 22:32

Yvonne:

Hoi daar,

Weer mooie plaatjes en ervaringen van jullie kant.
    Hier gaat alles langzaam richting zomer. Lekker in de tuin,

Liefs, Yvonne

• 03 Juli 2013 - 10:13

Linda:

Oh wat leuk dat jullie naar het schildpadden centrum zijn gegaan. Wisten jullie dat de
    hawksbill turtle--> havikbek schildpad (in ne)--> karetschildpad nederlandse naam voor het prachtige beest. En zijn bek rotswanden kan spijten om beestjes te eten. Echt cool
    De karetschildpad is het enige in zee levende reptiel dat grotendeels van sponsdieren leeft.
    en dat hij op de rode lijst van het IUCN staat, hij is dus met uitsterven bedreigt.

Maar dat hebben jullie vast wel gelezen, en nog kleintje gezien.....denk het niet ze zullen allang opgegeten zijn of in de zee aan het overleven.

dikke kus linda

• 03 Juli 2013 - 10:18

Linda (nog Een Keer ):

hahah een mandu (waar jullie zijn wezen wandelen) is ook een broodje in Korea, echt grappig dat er ook een plaatjes zo heet . Heb het een keer gehoord van een collega die naar Korea is geweest.

en wat leuk een berg walibi hahah wij hebben in Europa berg geitjes.

geniet er van
    xx

• 04 Juli 2013 - 12:00

Cor En Pilar:

Hoi Utrechtse Aussies,

Verslag, foto's en de filmpjes waren weer van topkwaliteit (Antoon van Hooff, waardig ;-)

Het filmpje van de trein hebben we laten schieten (op onze al wat oudere compjuter, ging hij waarschijnlijk nog langzamer, dan bij jullie (dus mochten jullie de langere versie van de trein tegenkomen en meters film "schieten", wij slaan hem even over, pffffff ;-))

We hadden van een oud(e) brandweerman, wel een foto verwacht bij een mooi hoog oplaaien kampvuur en geen foto, van een kampvuur van zes en een halve lucifer (foto 8 van 73, hahahahaha).

Kon er geen ruil gemaakt worden met jullie 4x4 voor die "ietsjes" grotere gele 4x4 (je stond er wel stoer bij Jean :-)

Heel veel plezier weer verder met jullie reis.

Lieve groetjes,

Pilar en Cor

• 07 Juli 2013 - 09:41

Jan Maurer:

Hola,

Geweldig dat snorkelen lijkt me en de groeten van Wim Verbeek ik moest zeggen dat hij jouw kipkerrie heeft opgegeten.Goede reis verder.

Jan en Loes Maurer