16 juli Perth – 1 augustus Busselton - Reisverslag uit Busselton, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu 16 juli Perth – 1 augustus Busselton - Reisverslag uit Busselton, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

16 juli Perth – 1 augustus Busselton

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

01 Augustus 2013 | Australië, Busselton

16 juli Perth – 1 augustus Busselton

Ja, mensen we zijn weer terug in Perth. Hier zijn we begin maart gestart. Tot nu toe gaat alles nog zoals we vinden dat het zou moeten gaan. We maken elkaar ook nog niet af. We slapen nog saampjes op 1 hoog. Dus dat is al heel wat als je zo dicht op elkaar leeft. EN DAT AL 5 MAANDEN.

En of jullie het geloven of niet maar op de camping in Perth kwamen we weer dezelfde mensen tegen die we in maart ook tegen zijn gekomen. Toeval bestaat niet !!!!! Of wel !!!!!! We hebben even bijgekletst.

Vanaf onze camping zijn we naar Fremantle gereden waar we in het wrakkenmuseum ons hebben laten bijscholen over veel Nederlands gezonken glorie. Heel interessant allemaal als je dat zo hoort en de restanten ziet. Strakkies kunnen we nog geschiedenis les gaan geven. En omdat het echt geen zwemweer is hebben we ook het prachtige AQWA aquarium bezocht dat 45 km vanaf het centrum ligt. Dus volgens Australische maatstaven . Om de hoek.

Ja,ja wat jullie teveel hebben hebben wij te weinig of andersom. Wat wij teveel hebben hebben jullie te weinig . En dan heb ik het over zon en regen. Het regent hier veel. Maar de temperatuur overdag is aangenaam. ’s Avonds is het een ander verhaal. Dan is het koud, koud of nog kouder. Je kunt dan wel lekker tegen elkaar aan kruipen maar uiteindelijk blijft het wel koud. Dus hebben we een klein elektrisch kacheltje aangeschaft. Een fantastische uitvinding. (de Nobelprijs voor zo’n uitvinding). We moeten dan wel op een camping staan met elektra. En dat doen we dan ook. Kou lijden zit niet in ons systeem.

En als we ergens onderweg in de Bush staan,dat dus ook regelmatig gebeurd, dan is Leo creatief met hout (zijn nieuwe hobby). Jullie snappen wel wat dat betekent. Zelfs als het hout nat is krijgt hij het nog aan de praat. (vraag maar niet hoe en hoelang dat duurt). In het Lane Pool reservaat hebben we dan ook gekampeerd en Leo , dat mannetje van mij, zorgde voor het vuur. Lekker warmpjes zo in het donker. We hebben daar ook een track gedaan met natuurlijk weer wat uitdagingen. Die auto van ons kan alles aan. Wat een beest van een auto.

’s Nachts had het weer ontzettend geregend. Maar wij lagen hoog en droog in ons nestje te pitten. En toen het de volgende ochtend weer ging gieten zagen we zelfs de regenboog . Alleen niet die pot met goud aan het einde. Jammer. (Verdraaid……, weer geen extra vakantiegeld).

We staan nu, na 3 dagen bush, op een Big 4 camping in Busselton waar we een weekje hebben geboekt. Zo kunnen we de omgeving bekijken en hoeven we niet steeds op zoek naar een slaapplaats. (En dat creatief met hout hebben we met die regen ook wel eventjes gehad). Wel zo makkelijk met dit weertje. Het is overigens prachtig overal. Alles bloeit en groeit in vele kleuren en is mooi groen. Dat kan natuurlijk ook niet anders met al dat water dat van boven naar beneden valt. Soms een beetje te veel. Maar ja, die boeren hé. Die willen regen. Het is ook nooit goed. Het is of te droog of te nat.

En omdat we geen zin hebben om nat te worden gaan we wat meer met de auto op pad. We zitten nu in een wijnstreek en overal kom je wijngaarden en wijnhuizen tegen. (is trouwens aan mij niet besteed.) Desondanks hebben we wel het een en ander bezocht. Wijn en chocolade. Wijn en olijven. Wijn en noga. Hoe verzinnen ze het. In de chocoladefabriek heb je zelfs massageolie met chocolade. (Je krijgt dan wel fantasieën bij zoiets). Bij het Burch wijnhuis kregen we zelfs een fles wijn gratis. Die we overigens weggegeven hebben .

En omdat de kust is vergeven van grotten , hebben we er natuurlijk ook eentje bezocht die niet elektrisch verlicht was. Je kreeg een helm met een lichtje en een zaklantaarn mee. De weg door de grot was goed aangegeven en overal stonden bordjes. Dus heerlijk op je gemakkie. En omdat we op dat moment de enige bezoekers waren was het een hele ervaring zo in het donker met alleen 2 zaklantaarns. Aan het einde moest je je licht ook uit doen en gaan zitten (op banken natuurlijk) zodat je de omgeving kon ervaren. GEWELDIG.

Onderweg naar de camping hoorden we een vreemd geluid. En Leo de auto aan de kant gezet en gekeken. Niets gezien en gevonden. Maar we zeiden tegen elkaar. “Het lijkt wel een lager, of zo iets, ergens”. Het was een schurend geluid en ik rook ook rubber. Niet goed dus. Dit bleek achteraf een kapot wiellager te zijn. En dat heeft Leo met behulp van zeer hulpvaardige Australische campinggasten (hun bus en caravan is hun huis)kunnen maken. Gelukkig wel. Anders had het een duur grapje geweest. Pfffffffffffffffffffffff. (die pot met goud was dan wel nodig geweest). Maar alles is nu weer in orde en oké. Misschien boeken we wat dagen bij. En voor de verandering hebben we al twee dagen zon. HEERLIJK.

Hieronder weer de knippen en plakken link naar het fotoalbum.

• 01 Augustus 2013 - 15:44

Ad Vermeulen:

Hallo Jeane en Leo,
    Weer hele mooie foto's en filmpjes, ik geniet er echt van. Ik kan me iets voorstellen bij je voorstelling van chocolade met massageolie, lijkt me een vreemde combinatie maar kan heel lekker zijn.
    Houd elkaar lekker warm, zo te lezen gaat dat prima.
    Groeten,
    AD

• 01 Augustus 2013 - 15:44

Pilar En Cor:

Hoi Utrechtse Aussies,

Wat een story weer. M'n boekenlegger ligt al weer klaar voor het volgende hoofdstuk. Er was wel iets wat mij stoorde: Al vijf maanden op pad, met een 4x4, altijd weer spannend waar je gaat slapen en dan... Het elektrische kacheltje..., pffff hahahaaha pffff En dat klagen over het weer, typisch de Nederlander; jullie te weinig en wij teveel. Eindelijk hebben wij een beetje zon. Mei en juni geen zonnetje gezien, tsssss, het lef ;-)

Wat betreft het hout dat Leo aan het praten heeft gekregen, misschien een leuk item voor jullie volgende reisverslag ;-))

Ook wat chocola betreft, zodra ik nu een boterham met hagelslag eet, of een lekker chocolaatje bij de koffie neem, ben ik benieuwd naar de wilde ideeen van Jean. Volgens mij komt Leo terug, als een volleerde masseur, hahahaha.

Toepasselijk die foto's van de Koninklijke Marine.

Wat betreft dat Kabouterdorp. Hier in Nederland, is geen kabauter meer veilig in de tuin, ze worden allemaal gestolen en verscheept naar... Australië.......

Heel veel plezier weer verder met elkaar en het 4x4 Beest.

Liefs, Pilar en Cor

• 01 Augustus 2013 - 16:23

Pa En Ma:

hallo, wat hebben jullie weer veel beleefd en prachtige natuur gezien.
    Gelukkig dat de camper weer in orde is, zo zie je maar: er zijn altijd hulpvaardige mensen, jullie zouden precies hetzelfde doen.
    Deze 2 weken zijn weer eens heel iets anders dan in de bush-bush.
    Kunnen jullie nog wel wennen in een straatje te wonen, lijkt me heel moeilijk.
    Als ik jonger was zou ik, net zoals Linda, een paar weken mee willen reizen.
    Dat was dus Sjakie (dus Leo) en de chocoladefabriek.
    Jullie gaan echt wel allerlei dingen bezichtigen.
    Hier vandaag en morgen HEET. dus niet veel doen.
    Fijn dat jullie nog steeds nieuwe avonturen willen beleven.
    KUS en groetjes van ons en bedankt voor de prachtige foto's en filmpjes.

• 01 Augustus 2013 - 16:59

Maria En Klaas:

Hallo Leo en Jeane,
    Ik zat net aan jullie te denken toen ik het laatste verslag zag. Direct gelezen en bekeken. Wat ziet het er weer schitterend uit al die foto's en filmpjes. Eten zag er goed uit hoor Leo.
    Veel plezier nog ondanks dat het na zonsondergang koud wordt. Het is nu weer hier een paar dagen heet. Went ook wel weer. groetjes Maria en Klaas

• 01 Augustus 2013 - 20:34

Dik Bleek:

Gelukkig is het hier in Nederland wat minder koud, vandaag 1 augustus, +30 graden.
    Zelfs te warm om een speciaaltje bij Febo te halen.
    Zijn er trouwens automatieken in Australië?

Groejtes,

Dik

• 01 Augustus 2013 - 22:29

Lucy:

Hallo reizigers

Wat een prachtige foto's en filmpjes.
    Heel erg apart het kabouterdorp. We hebben eindelijk zomer hier , maar ja natuurlijk weer TE HEET. Morgen 37 gr, maar helaas moet ik werken, dus zweten.
    En daarna natuurlijk weer onweer, maar jullie hebben in ieder geval een prachtige tijd daar. geniet er verder maar van.

gr en kus Lucy

• 02 Augustus 2013 - 14:59

Francien:

Lieve mama en papa,

Zo te lezen vermaken jullie je nog prima,wel
    Grappig dat je dezelfde mensen weer tegen komt als
    5maanden terug.
    Wij zijn van de week naar de dierentuin geweest(met omas
    Gespaarde kortingsbonnen,haha)goed gespaard oma auto!!
    En we zijn met Eva voor het eerst naar de bioscoop geweest
    Naar de smurfen,was erg leuk en die meid van ons heeft het
    Goed volgehouden 1,5 uur zitten! Met 5 min pauze tussen door!
    Ze zit nu lekker buiten in het zwembad want het is te warm
    Om iets anders te doen,we willen maandag misschien nog naar
    Ponnypark slagharen,ligt een beetje aan het weer,want we kunnen
    Waarschijnlijk met Eva haar verjaardag woensdag niet eens buiten
    Zitten,maar ja dat zien we dan wel weer.
    Ik ga straks even de foto's bekijken,eerst een duik in het zwembad!!

Dikke kus Francien

• 02 Augustus 2013 - 18:30

Jan En Loes Maurer:

Hola,
    Zo te lezen is het een reis van extremen maar weer een stapje terug naar het oermens gevoel.
    Succes met de auto en een goede zonnige reis verder.

Gr.Jan en Loes

• 03 Augustus 2013 - 12:00

Joke De Vries:

Lieve mensen, wat een avonturen toch. Ik vind die camper van jullie toch wel een machtig mooie auto. Elke keer geniet ik van jullie verhalen en foto's/film. Ik ben ook helemaal gebiologeerd door al die mooie bloemen en vogels die je zo onderweg schiet (ik bedoel niet neerschieten). En eten onderweg blijft een groot avontuur. Hebben jullie ook noodrantsoenen? Of is het tot nu toe steeds goed gegaan wat de inkopen betreft?
    Heel veel plezier met het vervolgen van jullie route en ik ben weer erg benieuwd wat ik de volgende keer voor verhalen en foto's voorgeschoteld krijg. Ga jullie goed en tot spoedig.
    Joke