25 november Eidsvold – 8 december MacKay - Reisverslag uit Mackay, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu 25 november Eidsvold – 8 december MacKay - Reisverslag uit Mackay, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

25 november Eidsvold – 8 december MacKay

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

09 December 2013 | Australië, Mackay

25 november Eidsvold – 8 december MacKay Blacks Beach

Nadat we bij het Moonie roadhouse hebben geslapen zijn we nu op weg naar Dalby en verder naar boven. Ja, Ja, we zijn al 10 dagen aan het rijden vanaf Melbourne naar het Noorden. Naar de ZON. Want dat is wat we willen. We hebben nu wel genoeg koude en nattigheid gehad. En dat alles op ons gemakkie. We willen tenslotte naar Port Douglas, net boven Cairns. Daarna gaan we afzakken naar het zuiden om uiteindelijk in Sydney te eindigen.

En om even een huishoudelijke mededeling te doen. Het is nu weer 9 uur tijdsverschil met Nederland. Straks weer 10 uurtjes. Maar voorlopig dus 9 uur.

We volgen ons Truusje naar Kingaroy en Windera. De plaatsjes volgen elkaar hier in ras tempo op. Soms hoef je alleen te knipperen met je ogen. Maar dat mag de pret niet drukken. De omgeving vinden wij weer fantastisch. De dorpjes worden wat groener en ook fleuriger met goed verzorgde tuinen en de temperatuur is KLASSE. Heerlijk gewoonweg dat zonnetje op je lijf. Dat doet een mens weer goed.

We volgen de Country way route volgens het gidsje dat we hebben gekregen bij een visitor centrum. Ook zie je veel huizen op palen staan en dat is echt voor het water en niet voor het optrekkende vocht. Je kunt je nauwelijks voorstellen dat het water zo hoog kan komen. Maar ze doen het echt niet voor niks, zo werd ons verteld. En water komt hier af en toe echt met bakken naar beneden. Onderweg kregen we zelfs hagel. We zijn voor de veiligheid maar gestopt en we waren niet de enige.

Nadat we goed hadden geslapen. Natuurlijk weer gratis. (dat is al de 13 keer deze maand) Zijn we vroeg opgestaan. Dat is overigens geen probleem want het is warm. MMMMMM Heerlijk. We willen vandaag naar Charters Towers en dat is ongeveer 500 km vanaf de plaats waar we nu zijn, Emerald.

Het is een prachtig groene tropische route. Onderweg zie je ook veel koeien. Ze zijn zo mager als een lat. Wat daar voor karbonaadjes aanzitten is ons een raadsel. En ook kun je zo een slagerij openen met alles wat er langs de weg ligt om opgevreten te worden door aaseters of iets dergelijks. Jakkes.
Soms zie je in dorpjes zwembaden met Olympische afmetingen. En jullie willen het waarschijnlijk niet geloven. We hebben er nog nooit iemand in zien zwemmen. En dat met deze warmte.

De route van Ravenshoe naar Atherton was iets aparts. Er stond een bord met The Misty Mountains. Nu, mensen het was mistig maar wat een geweldige route door en langs glooiende landschappen en natuurlijk met heel veel bochten. En dat laatste vindt Leo altijd weer leuk. En ik moet het maar leuk vinden want ik zit er tenslotte naast. Ik heb dus niet veel keus. Je rijdt door het regenwoud. Dus alles is groen en nat en prachtig om te zien .

En als je dan een bordje volgt waarop staat Waterval, dan vind je een geweldig leuk toeristisch stadje met een hippie inslag. Kuranda. We hebben daar een geweldige heritage treinreis gemaakt en aansluitend een trip met de kabelbaan. Mensen mensen een Top, top top attractie. Wat een uitzichten en wat een hoogte bereik je met die skyline. Het is trouwens de een na langste kabelbaan ter wereld. We konden onderweg op een tussenstation uitstappen om onder begeleiding van de boswachter een wandelingetje te maken door een stukje regenwoud. En dat hebben we natuurlijk gedaan.

En als je dan denkt dat zo’n attractie niet meer te verbeteren valt dan moet ik liegen. We hebben een tocht gemaakt naar het Great Barrier Reef. En daar hebben we gesnorkeld . Visjes gekeken en ook de gevaarlijke kwallen gezien onder water. Maar niet bang worden want we hadden een stinger bestendig pak aan. Veiligheid voor alles. Het was alleen moeilijk om elkaar onder en boven water te herkennen. Want bijna iedereen zag er zo hetzelfde uit. Het was een pontoneiland waar je van alles kon doen. Met een onderzeeboot. Een onderwater observatorium en een restaurant waar we een heerlijke lunch kregen. Dat was dus het derde toppertje om het zo maar te zeggen.

We zijn daarna naar Cairns gereden. En ik moet eerlijk zijn. We vinden die grotere steden maar niks. Ook al hebben ze er van alles aan gedaan om het aantrekkelijk te maken. Een fantastische wandelpromenade. Mooie lagoon waar je gratis en veilig kunt zwemmen. Fantastische speelplekken voor de kinderen. En zo vlak langs het strand zie je alleen maar backpackers logies, boekingskantoortjes en heel veel vreettentjes. En daar zitten wij niet op te wachten. Wij zien liever de natuur. Ook al kom je langs kilometers lange velden met suikerriet en bananen. Dan nog vinden wij dat mooier dan een stad.

En even weer een huishoudelijke mededeling. We zijn nog 800 km verwijderd van Brisbane en 1600 km van Sydney. Zo dat weten jullie dan ook al weer. Het duurt dus nog wel even eer we naar huis vliegen.

Onderweg staan we regelmatig langs een of ander strandje voor een bakkie en een heerlijke wandeling. En omdat we strand wel erg leuk vinden hebben we nu 10 dagen geboekt aan het strand in MacKay. Met een prachtig strand en een oceaan met stingers maar ook met een zwembad. Dus wat willen we nog meer.

Hieronder weer de kopiëren en plakken link.

• 09 December 2013 - 10:56

Ad Vermeulen:

Hallo Jeane en Leo,
    Hartelijk dank weer voor de mooie foto's en filmpjes. Vooral de vergezichten en de impressies op en onder de boot waren heel mooi. Wat kan zo'n didgeridoo een vreemd geluid maken, hè. Ik heb er ook een keer op geblazen maar dat valt niet mee.
    Fijn dat het weer lekker warm is, ik zag dat jullie ook af en toe een mooie hagelbui op je dak heben gehad.
    Geniet er van!!
    Groeten,
    AD

• 09 December 2013 - 12:16

Joke De Vries:

Hallo, heb ik een stuk van jullie rit gemist? De laatste keer was het in Canberra en omstreken. Hebben jullie de snelweg gepakt of de binnenlanden om boven Brisbane te komen? Niet dat ik deze keer weer niet erg genoten heb van het verslag en de foto's. Reuze bedankt weer.
    Uit de verhalen begrijp ik wel dat jullie het nog steeds naar je zin hebt, vooral ook door het mooie weer.
    Hartelijke groet - Joke

• 09 December 2013 - 12:33

Lucy:

Hoi Jeane en Leo

Wat een prachtige natuur , zowel boven als onder water.

Wat hebben jullie weer veel gedaan,treinreis, gesnorkeld en ga zo maar door.

Leuke filmpjes, prachtige foto's.

Ik geniet iedere keer als er weer een bericht komt.

Liefs en groetjes Lucy

• 09 December 2013 - 16:31

Pa En Ma:

Hallo Jeane en Leo.
    Jullie hebben een eigen "Rail away" gemaakt, heel leuk.
    Snorkelen lijkt me heerlijk en het is daar natuurlijk prachtig onder water.
    Fijn dan jullie mooi weer hebben en ook nog van de heel mooie natuur kunen genieten.

Veel groetjes en tot de volgende keer.

Pa en Ma.

• 11 December 2013 - 12:33

Maria En Klaas:

Hallo Jeane en Leo,
    Wel wat een late reactie op jullie laatste verslag. Maar het was weer een gewldige.
    Die warmte mag je wel hierheen sturen, Al vriest het in de nacht, op de dag schijnt nu hier het zonnetje.
    Geniet nog van jullie reis.. gr. Maria en Klaas

• 18 December 2013 - 09:28

Jan En Loes Maurer:

Hola lekker genieten van het mooie weer en lekker vitaminen D opdoen.Fijne reis verder.
    Gr.van ons.

• 19 December 2013 - 20:04

Linda:

pff wat een geweldig verhaal weer om te lezen, en de foto's zijn echt weer prachtig. gelukkig hadden jullie een anti prik pak aan met snorkelen, want ik wil jullie wel heelhuids thuis (net als iedereen inclusief jullie zelf)

wat een prachtige vergezichten, hahaha en die mannetjes met de stop borden, hilarisch om weer te zien hoor.
    wat een dikke hagel stenen zeg pfff hier wel veel regen maar niet zulke dikke druppels hoor.

Hier is het volop kerst in het donker, maar niet koud (Nederlandse begrippen hoor). erg sfeervol,
    maar de zon zou ook wel lekker zijn. geniet er nu nog maar ff van want in februari zit nederland in de sneeuw (zal jullie Winterjassen al vast op de kachel hangen hahaha)

prachtig hoor de bomen op bomen in een regenwoud erg mooie foto.

het lijkt wel een old-time ticket station, met een modern paron, iets voor de film. wel mooi.
    leuke fimpjes flora en funa weer even prachtig hoor

dikke kus linda

• 19 December 2013 - 20:13

Linda:

wat een leuke snorkel foto zeg

• 19 December 2013 - 20:14

Linda:

en de foto van mamma poseren is ook cool

zo wat een prachtige fotos allemaal hoor, een keer geen foto van jullie in dikke kleding)