Perth tot goudmijn Kalgoorlie - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu Perth tot goudmijn Kalgoorlie - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

Perth tot goudmijn Kalgoorlie

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

15 Maart 2013 | Australië, Kalgoorlie

8 maart- 15 maart

Wij zijn op onze eerste camping. Het is een stadscamping in Maida Vale, vlakbij Perth van de Seventh-Day Adventist Church. En denk niet aan een camping met een paar staanplaatsen maar aan eentje met 1800 plaatsen. En je komt talrijke mensen tegen die een babbeltje willen maken met de nieuwkomers. En wat schets onze verbazing . Staan we tegenover een stel waarvan de man uit Utrecht komt. Hij heeft zelfs gewoond op de Voorstraat. Hij is op 6 jarige leeftijd geëmigreerd met zijn ouders naar Australië. Hij sprak zelfs nog Nederlands. Ze hebben leuke tips gegeven.

We hebben lekker een dagje genikst. Hmmm Hmmmmm. Het is maar wat je niksen noemt. Het lijkt wel of we af en toe in een dierentuin zitten. Het stikt van de Papagaaien. Grote zwart met witte, Roze met grijs. Dit weekend was er een soort eo kinder weekeinde. Zeer gedisciplineerd allemaal met veel life muziek. We konden meegenieten vanuit onze nieuwe stoelen. Let wel: NIEUWE STOELEN. Het was geen zitten in die stoelen die we bij de camper kregen. Je benen de lucht in en je kont naar beneden in een kuiltje. Heerlijk eten zo. En eruit komen was ook al zoiets.
Dus ik heb Leo maar eens lief aangekeken en dan weten jullie het al. Hij was verkocht. We hebben dus nu het hele zitset vervangen. Tafel (want die was looiig en kreeg ik niet getild) en stoelen.

We hebben inkopen gedaan met van alles en nog wat om onderweg niet van de honger om te komen. En we hebben zelfs gekookt op ons apparaat. En wat ze er ook van zeggen . Met de juiste pannen (aluminium) gaat het prima.
We hebben vandaag nog wel een tweede slaapzak gekocht. We dachten ze aan elkaar te ritsen maar dat ging niet. Dus ik heb de onderkanten aan elkaar genaaid. Leo zei al dat ik mijn naaimachine mee had moeten nemen. Wat een idee zeg! Ik heb vakantie.

Onze trip naar Perth hebben we met de auto gedaan ipv met de bus. Leo wilde weten of alles het deed. Het doet het goed zelfs. Hij tevreden. Dus ik ook want als het mannetje blij is dan ben ik ook blij. Há ha. En onze Truus Garmin. Zo heet tegenwoordig de Tom Tom bracht ons waar we wezen wilde. Wat weet zij de weg goed te vertellen in het Nederlands. En dat in Australië. Ze is vast op Nederlandse les geweest met inburgering cursus.

We hebben en mooie stadsrondrit gemaakt met de Hop on hop of bus. En dat gehop hebben we ook gedaan. Geweldig. Wat een architectuur. Oud en nieuwe door en aan elkaar gebouwd. Dit hoef je niet mooi te vinden hoor. Maar het geeft wel een interessant beeld van deze grote stad aan de westkust. Ook hebben we een kleine wandeling gemaakt in Kings Park. De volgende keer gaan we het park wat beter verkennen. Perth ligt op de kruising van onze route.

Onze volgende trip ziet er als volgt uit:
Midland, Toodyay, Goomalling, Douverin, Wyalkatchen, Trayning, Nungarin, Nukaani, Merriedin
Dan over de Great Eastern Hayway, Southern Cross,Coolgardie, Kalgoorlie, Over Gold Fields Hayway naar Leonora,
Laverton over de Great Central Road, Tjukayirla roadhouse, Warburton, Warakurna Roadhouse, Kutjurntari,

Dan wordt het hier 1 uur later en is er dus 8 uur tijdverschil met Nederland. En dan zijn we in Het Northern Terrotory aangeland en gaan we op weg naar Uluru National Parc om die kale rooie rots te bekijken.

Voor de volgende overnachting kwamen we aan in een mini afvalplaats naast een niet in gebruik zijnde tennisbaan. Deze troosteloze desolate overnachtingplaats hebben we maar links laten liggen. Dit was echt niks nada noppes. zie de foto"s. Bij de volgende stop, aan de rand van een dorpje hebben we overnacht. Onze 1e gratis overnachting. Er waren toiletten en water. Het ging prima.
De volgende dag zijn we doorgereden naar Coolgardie waar we de vrijwillige brandweerkazzerne hebben bezocht. Natuurlijk een moetje met een brandweerman als echtgenoot. Hier hebben we op een geweldige overnachtingplaats gestaan, midden in de rimboe. Bovenop een plateau met een formidabel uitzicht. Gratis overnachting nr. 2.

Vandaag 15 maart zijn we doorgereden naar Kalgoorlie. Hier hebben we de grootste open goudmijn bezocht van Australië. Wat een geweldig gezicht. 470m diep is die pit. Dat is even wat anders als op TV. Heel indrukwekkend. En nu staan we in het Centenial park van Kalgoorlie op een 24 uurs stopplaats. Lekker rustig en heerlijk weertje.

Onderstaand weer een link naar een album . Dus kopiëren en plakken in de www. balk .De laatste 2 foto’s zijn filmpjes

• 15 Maart 2013 - 14:56

Ad Vermeulen:

Hallo Jeane en Leo,
    Bedankt weer voor het reisverslag, dat is genieten volgens mij. De foto's en het fimpje zijn heel mooi. Het is leuk om te zien dat de brandweer nog steeds trekt, al zit je in het buitenland.
    Groeten vanuit een nat en koud Utrecht.
    AD

• 15 Maart 2013 - 15:49

Paugie:

O, zus hoe jij het schrijft allemaal ik zie het zo voor me en heb dubbel gelegen.Mens nog an toe dit moet je later tot een boek bundelen. Kom je zo bij pauw en witteman op t.v., Die papagaaien zal wel mooi zijn is dat niet eng?
    nou kus je zussie

• 15 Maart 2013 - 16:14

Pa En Ma:

Wat een enig verslag, wat zien jullie veel en genieten van alles!
    Het is heel wat anders dan hier eop vakantie gaan.
    Gezellig om allerlei mensen te spreken en dan zelfs Nederlanders!
    We kijken weer uit naar het VOLGENDE VERSLAG !
    Fijne tijd verder en let goed op elkaar.

Kus en groetjes van ons

• 15 Maart 2013 - 17:51

Rob V V:

Kale rots? Is dat Ayers Rock?
    Zo ja pas op voor laagvliegende ufo's.

Groetjes,

rob

• 15 Maart 2013 - 18:42

Eva:

lieve Opa en Oma,

Wat een hoge 'flatten'
    Oma mis je lotte al?
    Wat ik mooi vond zijn de grote 'wagens" en het filmpje daarvan.
    Wat een leuk beeld van de kangoeroe die weg springt.
    Opa wat was je een lekker eitje aan het bakken en dat toetje lust ik ook.
    Ik heb nog een tentoonstelling gehad op school ik zal het schilderij laten zien aan de camera als ik jullie zie.
    het schilderij is een lieveheer beestje.
    Dat was het.
    Kusje Eva

(dit is letterlijk geschreven hoe eva het verteld)

Ook een kus van mijn papa en mama

• 15 Maart 2013 - 19:33

Maria En Klaas:

Hallo Jeane en Leo,
    Wat een leuk verslag en foto's weer.
    Ik had al gedacht dat er nieuwe stoelen en een tafel zouden komen.
    Nu een dikke kus van ons en tot het volgende verslag

• 16 Maart 2013 - 03:48

Linda:

Hoi pappa en mamma,

ja wat geweldig, ik vond de kangeroos ook erg leuk om te zien, en ze stonden zo stil hahaha.
    En de vrijwillige brandweer. Was vast erg leuk om er even langs te gaan. Leuke fotos trouwens.

maar wat geweldig zeg die goudmijn, (heb je nog een steentje gevonden;-) )
    heel veel plezier. En ja ik heb weer wat beesten foto's voor de muur........ de muur die ook vol met beesten zit (rarara welke muur zal ik nu bedoelen)

kus geniet er van linda
    p.s. dinsdag 19/3 weer bezichtiging

• 16 Maart 2013 - 09:08

Joke De Vries:

Hay Jeane en Leo,
    Weer een geweldig verslag en fantastische foto's.
    Veel plezier en tot de volgende keer.
    Joke de Vries

• 17 Maart 2013 - 09:26

Jan En Loes Maurer:

Hola vanuit Spanje.

Wederom een mooi verslag.
    Jullie kunnen rustig een klompje goud meenemen voor mijn verjaardag op 2 november.
    De verjaardag vier ik in Holland dus als jullie terug zijn bij deze zijn jullie uitgenodigd.

Gr.Jan en Loes

• 19 Maart 2013 - 11:59

Ineke En Henk Helmes:

Prachtig verhaal.
    Mooi verslag. jullie hebben talent. !!

• 22 Maart 2013 - 11:13

Irene En Rob:

Leo, Jeane,

Hoe gaat het, hoorden net over Tornado's, gelukkig niet in jullie richting.
    Hier is de lente aangebroken, het vriest.

Skyp ligt even plat, laptop crash, binnenkort weer in de lucht.

Groetjes,

Irene en Rob

• 22 Maart 2013 - 13:55

Cor En Pilar:

Hoi Utrechtse Aussies,

Na het lezen van het verslag en het bekijken van de foto's, is het "net", of Pilar en ik op vakantie zijn geweest en allang weer thuis zitten (we zijn alleen niet zo uitgerust, als na een echte vakantie ;o)

Was weer gezellig om te lezen, jullie avontuur.

Op naar het volgende reisverslag en dito foto's (iets meer lachen hoor Leo ;-)))

Lieve kus,

Pilar en Cor