Tennant creek naar Katherine Gorge 15 april-22 apr - Reisverslag uit Katherine, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu Tennant creek naar Katherine Gorge 15 april-22 apr - Reisverslag uit Katherine, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

Tennant creek naar Katherine Gorge 15 april-22 apr

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

21 April 2013 | Australië, Katherine

Tennant Creek naar Katherine Gorge 15 april – 22 april

Ja, ja, we hebben het nog steeds naar onze zin. We vechten elkaar nog niet de tent uit.
Onderweg stoppen en als rasechte Nederlanders is gratis overnachten een sport. En dan het liefst eentje met een watertank. Het lukt niet altijd. Er staan grote groene ronde tonnen/bakken met een kraantje waar je uit kunt tappen. Het is vaak geboord water. Niet om te drinken (dat staat er dan op. Moet van de regering voor alle zekerheid) maar je kunt er heerlijk mee wassen. Jezelf en je kleding. Want het is helder en lauw. En als ik s’ochtends een paar rondjes als een idioot heb rondgehold dan gooi je het gewoon over je heen met een emmer. Heerlijk

We hebben Alice Springs weer verlaten en zijn onderweg naar de Top End via Tennant Creek. Een netjes en verzorgd stadje met een hoog Aboriginal gehalte. Leo vergeleek het met de Bijlmer. Dus niks aan het handje. We zijn hier naar het infocentrum geweest en hebben eventjes rondgekeken. Hier moest ik naar de wc. Maar bij het zien van die toiletten was de bush een betere optie. Een kikker in de pot vinden en dan daar bovenop gaan zitten. Ze doen niets werd er gezegd. Ja, dat zal dan wel. Daar heb ik toch andere ideeën over. Dus dan maar de bush. Die steeds groener wordt want we hebben de steenbokkeerkring gepasseerd.

Op weg naar Katherine hoorden we van een warmwaterbron waar je heerlijk in kunt zwemmen. Nou mensen , het was de moeite waard. We hebben ook in dat park gewandeld. Maar aangezien de rondwandeling ophield ivm het hoge water en krokodillen( ja,ja krokodillen) zijn we weer teruggelopen naar het begin en zijn de bron ingedoken. Glashelder water. Je kunt het je nauwelijks voorstellen. Maar het komt uit de grond en wordt verwarmt door aardwarmte. Zie filmpje.

In Katherine zijn we naar het infocentrum geweest en daar hoorden we dat Kakadu NP nog niet open is voor 4x4 tracks. Dus we draaien de boel om. Eerst gaan we naar Lichtsfield NP en Darwin en dan naar Kakadu. De kans dat de wegen dan wel open zijn wordt zo groter en groter.

Nu zijn we in Katherine NP. Het nitmiluk campingpark. Een mooie camping met zwembad. Hier hebben we ook weer internet. Niet overal hebben we dat maar dat hoeft ook niet. Dus eventjes een berichtje sturen op een bankje naast het zwembad is ook wel weer leuk.

Ondertussen hoor je de vleermuizen schreeuwen . Ja. Want denk niet dat die alleen in donkere grotten wonen. Het stikt hier van die beesten. Ze hangen vlakbij boven je hoofd in de bomen. Een heel imponerend gezicht zo als je omhoog kijkt. Ze wapperen met hun vleugels , lopen soms van tak naar tak en als ze ruzie maken word je horendol van ze. Maar dat is wildlife. Dat hoort er allemaal bij.

Ook die walibi’s kunnen er wat van. Tegen schemer zie je ze komen. Ze zijn niet zo groot. Maar als mannetjes ruzie hebben om een wijfje dan gaan ze behoorlijk te keer. En dat op nog geen 5 meter afstand. We zijn er maar eens even voor gaan zitten zonder lawaai te maken. Je kan er misschien nog wat van leren. Je weet maar nooit. Ze delen rake klappen uit onder het maken van rare geluiden. De winnaar kreeg inderdaad het wijfje en ging ook direct paren. Wat je allemaal niet ziet zo in het wild.
We hebben een prachtige boottocht gemaakt over de Katherine gorge van een uurtje of 4 wat zeer de moeite waard was.

Zie filmpje en foto’s.

Vanaf het water ziet het er toch eventjes anders uit. Als het niet verboden was geweest om te kanoën hadden we dat beslist gedaan. Want dat is iets wat we altijd leuk vinden. Maar ivm de krokodillen mocht dit dus niet. We hebben inderdaad een krokodil voorbij zien zwemmen net boven het wateroppervlak. Hij was weer gauw verdwenen. Ook zie je vallen in het water om ze te vangen. Morgen gaan we weer ietsjes verder naar het noorden.

• 21 April 2013 - 08:02

Joke De Vries:

Wat een ervaring deze reis. En ik kan er maar niet overuit hoe geweldig jullie verslagen zijn met al die mooie foto's en video's. Ik geniet met volle teugen.
    Een vraag aan jullie: is het nu hoog of laag seizoen, wat betreft de toeristen?
    Hier in Nederland wordt het steeds koortsachtiger wat betreft de kroning van Willem Alexander. Ze gaven een leuk intervieuw op TV. En hij vertelde daarin dat hij Koning Willem Alexander wil gaan heten. Want Willem de 4e leek toch wel erg op Berta 24 in de rij. Dat was dus wel een leuk grapje. Ik denk ingestudeerd. Maar toch.
    En het weer wordt wel steeds stralender, maar vandaag is het weer behoorlijk koud. Maar de bloembollen gaan wel steeds meer in bloei staan. En de Sleedoorn bloei volop en de Treurwilg laat ook het hele voorzichtig groen zien. We gaan de goede kant op.
    Lieve groet uit Nieuwegein - Joke

• 21 April 2013 - 08:44

Bert:

Hoi Leo en Jeane

Bedankt voor het doormailen van foto's en filmpjes

Ziet er allemaal fantastisch uit en het lijkt mij best een avontuur met die camper door dat verlaten land te "ploegen"

Groet van Opa viool

• 21 April 2013 - 10:09

Pa En Ma:

Fijn weer heel wat van jullie te lezen en te zien. Nog steeds vol avontuur! Deze week dus van alles en nog wat gedaan, heerlijk relaxen met zwemmen en de boottocht.
    Leo WAS ER GEEN NORMALE WEG NAAR BOVEN/!? Dit is het natuurlijk he!
    Deze streek is wat groener zien we en ook volop beesten.
    Zo is er voor jullie elke dag iets nieuws, steeds een verrassing.
    Waren er op de boot veel vakantiegangers (Australiërs en andere wereldburgers)?
    Wij gaan straks naar Sandra, jarig. Alles goed hier, maar.... koud.
    Woensdag hebben we de hele middag in de tuin gezeten maar daarna was het weer over.
    Fijne week weer en zorg voor elkaar!
    KUS van ons

• 21 April 2013 - 10:52

Lucy:

Hoi Leo en Jeane

Wat een fantastische foto's en filmpjes, zo kunnen wij ook een beetje meegenieten van dit allemaal.

Het is wel een heel avontuur, maar zeker de moeite waard.

Wat grappig dat al de beesten zo dichtbij komen, en ik zou ook niet naar de WC gaan waar een kikker inzit, dat is wel erg dichtbij.

Geniet maar verder van al dit moois en een dikke kus van mij.

groetjes Lucy

• 21 April 2013 - 12:19

Maria En Klaas:

hallo Jeane en Leo,
    wat een belevenissen weer. Zo kom je de dagen wel door denk ik.
    Ik zie eindelijk een soort kangaroo . Hier alles oke. Het weer begint beter te worden maar nog steeds koude nachten met temperaturen rond 0 graden. Nu nog veel mooie avonturen en een dikke kus uit de okkernootstraat

• 21 April 2013 - 12:39

Arie :

Hoi leo en jeane,

Wat een avontuur,jullie maken van alles mee en Leo is in zijn element met dat rage met
    die auto,maar pas op jullie moeten driekwart jaar door met deze kar.
    En jeane ,kikkers doen niks alleen kunnen ze niet tegen zout water.
    Verder een fijne vakantie en bedankt voor het leuke reisverslag en de foto's

Groet Arie en Gerda.

• 21 April 2013 - 13:29

Francien:

Lieve Papa en Mama,

Ik heb jullie gemist vanmorgen op skipe, we zaten op verjaardag bij de buren.
    Leuke filmpjes, je had de kikker ook kunnen vangen had je kikkerbillensoep kunnen maken,hahahaha

Wel jammer dat je niet mag kanoën ik zag wel mooie wildwater riviertjes...

Eva vond de foto van de paarden ook erg mooi.
    en wat een grote rotsen, dat zie je pas goed als je papa er tussen ziet staan!

Dikke kus Francien,Tycho en Eva

• 21 April 2013 - 14:58

Ad Vermeulen:

Hallo Jeane en Leo,

Weer heel haretlijk bedankt voor jullie verhaal, foto's en fimpjes. Ik lees en kijk er naar met veel plezier. Dat jullie erlkaar de keet nog niet uitvechten is een teken dat het goed met jullie gaat.
    Groeten uit een toch wel frsi Nederland.
    AD

• 22 April 2013 - 11:14

Pilar & Cor:

Hoi Utrechtse Aussies,

Daar zijn "wij" weer (net als jullie ;-). We hebben weer even een half uurtje amusement achter de rug (lezen van jullie verslag en het bekijken van de foto's/ filmpjes).

Wat ons een beetje tegenvalt (van een stel locals die jullie zo langzamerhand zijn geworden), dat bij het zien van een kikker in een wc pot, de vlucht wordt genomen, naar het groene gebladerte ;-) Op de foto was nog net niet de gil te horen ;-)))

Geniet fijn verder en tot jullie volgende verslag (we hebben nu meer contact, dan wat we in de afgelopen jaren hebben gehad hahahahaha).

Lieve groetjes van Ons,

Pilar en Cor

• 22 April 2013 - 18:04

Dik Bleek:

Nog steeds geen Febo tegengekomen?

• 02 Mei 2013 - 10:09

Linda:

wauw wat een mooi gebied zeg. ook dat zwemmen, hmmm lekker.
    hier wordt het steeds iets warmer
    maar niet zo lekker als bij jullie.

Dikke kus.
    en ik kijk uit naar de volgende filmpjes