Onze eerste dagen Down Under - Reisverslag uit Lesmurdie, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen Down Under - Reisverslag uit Lesmurdie, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen Down Under

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

06 Maart 2013 | Australië, Lesmurdie

Zo, daar zijn we weer.
Na een afscheid met onze kinderen en kleinkinderen op Schiphol waar we natuurlijk eerst nog koffie en thee met wat lekkers erbij hebben genomen zijn we door de paspoortcontrole gegaan. Het was wel emotioneel. Linda had zelfs een doos zakdoekjes maar meegenomen. (hebben we ook gebruik van gemaakt).

Ons vliegtuig vertrok op tijd. We hebben heerlijk gevlogen met Malaysia Airlines. Na12 uur en nogmaals 5.30 uur hadden we het overigens wel gehad. We hadden ook zo goed gegeten in het vliegtuig. Ze dachten zeker dat je omkomt van de honger en tonrond het vliegtuig uit moet. Voor de combinaties verdient Malaysia Airlines een Michelin ster. Hoe krijg je het verzonnen. Daar moet je toch een studie van gemaakt hebben. Een voorbeeld: een pannenkoekje gevuld met vanillesaus en in datzelfde bakje 4 wafeltjes in de abrikozensaus. Daarbij een bakje rauwkost, een reepje chocolade, een appelcakje met bosbessenjam en een glaasje water. En zulke maaltijden hebben we drie keer gekregen. Het was iedere keer een studie waard.
In Kuala Lumpur hebben we meerdere pogingen gedaan om te internetten. Dit is uiteindelijk gelukt . We hadden 2.5 uur overstaptijd dus dat was wel te doen.
Op Perth Airport hadden we het over het programma Border Security en zoals je begrijpt werd dat ook waarheid. We kregen op onze kaart een aantekening en we moesten het pad volgen. Het leek de Efteling wel met al die afgezette paden waar je doorheen moest zigzaggen. Echter waren we uitgekozen om mee te doen met een honden training. We hadden medicijnen bij ons en ze wilden weten of die hond dat ook rook. Dus wij netjes in de rij staan , rugzakken op de grond tussen allemaal andere bagage en pakketjes. Maar hij haalde de drugs er wel uit maar niet onze medicijnen. Dus wij konden doorlopen op zoek naar onze tas. Die was ook aangekomen. PFFFFFFFFFFFF……

Met een taxi naar onze B & B waar we werden onthaald met veel vriendelijkheid. Onze kamer bleek geen kamer te zijn maar een appartementje met alles er op en eraan. Heel lux. De kasten en koelkast waren gevuld en we mochten alles gebruiken. Dat hoorde bij de service zei onze gastvrouw van “the good life” in Lesmurdie. Zij denkt trouwens ook dat we nooit te eten krijgen want iedere keer staat er weer wat anders in de koelkast en ligt er vers brood en fruit op de aanrecht.

We hadden een verschrikkelijke jet – leg dus een gat in de volgende dag geslapen tot 12 uur plaatselijke tijd. Daarna zijn we maar gaan wandelen naar de Lesmurdie Falls. Dat waren de Dry Falls geworden want het had al 3 maanden niet geregend. Dit werd de volgende morgen goedgemaakt. Toen kwam het met bakken uit de hemel. Wij waren toen aan het wandelen. En onderweg allemaal vrolijke mensen. Het regende eindelijk.
Ook lagen er aan de kant van de weg grote hopen vuilnis. Bij navraag kregen we te horen dat twee keer per jaar grof vuil langs komt en dan kan je het al drie weken van te voren buiten zetten. Dus de hoopjes grof vuil worden dan ook steeds groter. Moet je bij ons eens doen. En zoals jullie zien op de foto wordt er inderdaad van alles bijgezet. Je kan je hele huis inrichten. En net als bij ons halen mensen er ook dingen tussenuit voor eigen gebruik. Recycling noemen ze dat.
We hebben heerlijk gewandeld naar onze volgende campingplaats. Het was wat verder dan we dachten want Leo kent altijd de weg, verdwaalt nooit . hm, hm, hm. Na 25 km kwamen we weer bij onze B & B aan waar we eerst maar eens gegeten hebben. Dat hadden we wel verdiend. We hadden niet de Nijmeegse 4-daagse gedaan maar de Perth Hills beklommen.

DUS jullie kunnen de vlag uitsteken. WE HEBBEN EEN NAVIGATIE GEKOCHT. Leo wilde weer een plattegrondje kopen en ik maar sjouwen en lezen. DUS NIET. Hij ging overstag. FANTASTISCH APPARAATJE.

We hebben de auto opgehaald en als jullie de foto’s en het filmpje (is laatste foto) daarover willen zien dan moet je de onderstaande link selecteren en blauw maken en in de www balk plakken dan kom je in het webalbum terecht waar je kunt kijken hoe we het aankomende jaar gaan huizen.

• 06 Maart 2013 - 15:45

Rob:

Prachtige auto, stoer, leuk om dat 'ge-uttel' te zien.

Rob

• 06 Maart 2013 - 15:54

Pa En Ma:

hoi, Leo wat gaf jij een uitleg zeg!
    Ik heb alles gewoon aangeklikt en klaar.

Wat leuk die foto's Jeane en wat een gedoe bij de douane he, maar ja, alles is goed gekomen.
    Leuk reisverslag.

• 06 Maart 2013 - 17:01

Hans Nijhoff:

Zo Leo en Jeane de kop is er af,lekker dat alles op de heenreis goed gegaan is en het B&B ziet er ook schitterend uit, en een hele geruststelling dat de camper zeker niet tegen valt, met zo een auto kom je nog eens ergens.
    veel plezier, Hans

• 06 Maart 2013 - 17:39

Linda:

geweldige fotos en leuke verhalen.
    en tja een knuffel op jullie 4 wiel dat is het zeker waard, tenslotte moet zij (ja pappa nog een vrouw zij ) jullie toch overal heen brengen.
    heel veel reis plezier en dikke knuffel

• 06 Maart 2013 - 17:43

Lucy:

Wat een gave auto. leuk hoor om daar mee te gaan trekken.
    Dat grof vuil moet je inderdaad bij ons niet proberen om dat zo lang al van te voren neer te zetten.

Veel plezier en dikke knuffel Lucy

• 06 Maart 2013 - 20:20

Marion:

hoi papa en mama, helemaal leuk!! dat met die link doet het bij mij niet. Kan natuurlijk wel jullie foto's zien, maar helaas geen filmpje??

ziet er erg leuk uit!! Mooie camper. De kop is eraf!!

veel plezier en een dikke kus van ons

• 06 Maart 2013 - 22:34

Ad Vermeulen:

Hallo Jeane en Leo,
    Blij om te lezen dat jullie reis goe begonnen is en een goede ontvangst hebben gehad in Perth. Ja, de douane in Australie kan heel streng zijn, een klein stukje brood kan al voldoende zijn om je koffers uit te laten pakken. Geniet van de reis, het zal wel even wennen zijn om aan de andere kant van de weg te rijden.
    Groeten,
    AD

• 07 Maart 2013 - 06:54

Maria En Klaas:

Hallo Down Under,
    Wat goed om te horen en zien dat alles goed gaat daar.
    Jullie kunnen op pad met jullie rijdend huisje. Heel veel succes
    De auto ziet er gaaf uit. Maak er wat van.
    Kus van ons.

• 07 Maart 2013 - 09:25

Bert Harms:

Hoi Leo en Jeane

Leuke foto's en idem filmpje en de capmpervan ziet is cool uit en een navigatie had ik niet gedacht dat jullie dat zouden gaan kopen.
    Ik had er ook zeer veel plezier van in Aus.en Nieuw Zeeland

Fijne reis en wacht op de volgende foto's en filmpjes

Groet

Bert Harms

• 08 Maart 2013 - 05:42

Francien:

Hallo Papa en Mama,

Zo dat wordt dus jullie huis voor het aankomende jaar, hahaha wel een mooie auto en hij ziet er nog groot uit!
    Hahaha toch navigatie!! geen ouderwetse kaart, papa??hihi

Dikke kus Francien.

• 08 Maart 2013 - 08:50

Jan En Loes Maurer:

Jullie hebben een goede start gemaakt zo te zien en heel veel plezier en wees zuinig op de tomtom.

Gr.Jan en Loes

• 08 Maart 2013 - 09:58

Ineke En Henk Helmes:

Wat een leuk reisverslag schrijven jullie.
    We genieten op een enorme afstand een beetje met jullie mee.
    Blijf genieten, grandioze reis zijn jullie aan begonnen.

• 12 Maart 2013 - 14:04

Joke De Vries:

Hay Jeane en Leo,
    Wat een geweldig verslag, maar ik vind al je emails steeds - ook thuis al - met een reuze goed verhaal. Ik kon - net als meer mensen - de foto's niet in het emailadres kopieren. Maar ik heb het uitgevonden en nu staat dit in mijn favorieten, dus kan ik nu regelmatig kijken. Wat een belevenis zijn jullie begonnen. Ik leef met jullie mee. De map van Australia ligt steeds bij de hand om jullie route te volgen.
    Ik heb de film van de kamper bekeken en vind het helemaal te gek. Ook de foto met de rommel aan de straatkant gaf weer een herinnnering bij me. Want 20 jaar geleden, logeerde ik bij een kennis van mijn zus en op een avond gingen wij met de auto met aanhanger door de straten in de wijk om langs deze uitstallingen te gaan kijken of er nog wat bruikbaars tussen zat. Ik geneerde me kapot, maar voor hun was dat een heel gewone zaak. Zo zie je maar weer!
    Een goede reis en veel plezier met die mooie kamper van jullie. Ik blijf jullie op de voet volgen en kijk reikhalzend uit naar het volgende bericht.
    Veel liefs - Joke.

• 14 Maart 2013 - 11:52

Pilar & Cor:

Hoi Utrechtse Aussies,

Top, dat 'we' jullie emigratie van 12 maanden, mogen meemaken. Ziet er allemaal goed uit en ik denk dat al jullie "volgers", stik jaloers zijn. Ben zelf totaal geen reislustig type, maar een jaar door Australie trekken, met een 4X4, valt niet onder "reizen", maar in de catagorie avonturen.
    We hebben elkaar jammer genoeg al een tijd niet meer gezien, dus extra leuk dit blog. Op de foto, met zoek de 10 verschillen, zag ik dat Leo een bril rijker is geworden (hahahahaha en dit schrijft iemend, die zelf zonder bril, de wc niet eens meer kan vinden).
    Maak er wat moois van samen en tot snel (op dit blog dan hè).
    Dikke kus en knuffel van ons voor jullie