23 april Edith Falls – 1 mei einde Kakadu NP - Reisverslag uit Darwin, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu 23 april Edith Falls – 1 mei einde Kakadu NP - Reisverslag uit Darwin, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

23 april Edith Falls – 1 mei einde Kakadu NP

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

04 Mei 2013 | Australië, Darwin

23 april Edith Falls – 1 mei einde Kakadu NP

Hallo Allemaal. We zijn alweer ruim twee maanden aan het trekken door het prachtige Australië. Onze camper doet erg zijn best en we zijn dan ook zeer tevreden met dat beest. Want dat is die wagen van ons wel. Hij trekt letterlijk overal doorheen. Gaat overal tegenop of het niets is en hij heeft natuurlijk een uitstekende geroutineerde en ervaren chauffeur tot zijn beschikking. Dat is Leo ondertussen wel geworden natuurlijk met al die tracks die op en neer gaan.

We kamperen veel in de bush en dat betekent dat je na een paar dagen wel weer toe bent aan een badje en dan zoek je of een camping op of een rest area met water. En die laatste kosten dan weer geen cent. Dus mooi meegenomen. Of een bush camping vlakbij het water. Want die bestaan ook zonder krokodillen.

Zo hebben we na een zwetende wandeling in de Umbrawarra gorge in Adam en Eva kostuum gebadderd. Er was toch geen hond/koe/kangeroe in de buurt. Want dat heb je tijdens een wandeling altijd bij je. Nietwaar!!!!! HEEEEERLIJK. Alleen moet je dan altijd nog teruglopen en dan ben je weer nat. Richting die gorge was trouwens elke floodway een floodway. En s’ochtends vroeg (6 uur) bij de Florence Falls hebben we ook gebadderd in de rivier omdat er op die camping geen water was. Heerlijk toch.

Wat een fantastische watervallen kom je onderweg tegen. Dat zie je vaak pas na een fikse wandeling. Maar altijd de moeite waard. Soms wordt je gewaarschuwd voor slangen die wij natuurlijk net niet zien. Maar we kijken dan wel extra goed uit. Dus geen zorgen. We hebben wat filmpjes gemaakt hierover dus ga er maar eens even voor zitten om ze te bekijken.

Toen we richting Stuart Point reden om daar te kijken kwamen we voor een gesloten hek te staan. Dat gebeurd ook regelmatig. Ze sluiten gewoon de weg af. En maak dan je plan maar. Of niet natuurlijk. Wij weer terug en hebben fantastisch gestaan op Shady Camp. Daar hebben ze van beton iets in de rivier gemaakt om het zoeten en zoute water gescheiden te houden. Er zitten betonnen trappen op zodat de vissen naar boven kunnen zwemmen. En wat een vogels allemaal. Wij stonden zelf onder een kakketoeboom. Wat een lawaai. Gelukkig niet ’s nachts. Ook liepen de kleine kangeroes rond in de schaduw. Het leek Artis wel.

Het litchfield park was fantastisch. Je kon bijna overal komen. Alleen de laatste twee gorges waren ivm krokodillen afgesloten. In het Kakadu NP was daar en tegen veel afgesloten. Dit ondanks dat er vaak geen water meer in stond. Maar niks aan te doen. Wat we gezien hebben was geweldig. En je kunt tenslotte ook niet alles zien. Alles wat naar boven liep was open ( dus zweten) en wat naar beneden liep was afgesloten. Bedenk zelf maar waarom. Ze waren het nog aan het controleren op die prachtige beesten met hun grote bek die best een mensenhapje lusten.

Wat is het trouwens een uitvinding geweest die e-readers. Als we na zo’n dagje druk doen het gehad hebben dan parkeren we ons beest en zetten we ons stoeltje neer en pakken die readers. Fantastich. Lekker uitrusten met je benen op het tafeltje. En daarna lekker koken. Zo’n uitstekende culinaire 4 sterren maaltijd uit blik. Dus fantastisch klaargemaakt in 10 minuten door de met medailles en oorkondes overladen kok . En na afloop een heerlijk zelfgekocht toetje uit pak dat je ook met gemak naar binnen schuift.

Op dit moment staan we vlakbij de grens van West Australië. Daar is het tijdsverschil maar 6 uur met Nederland. We gaan richting The Kimberleys.

Hieronder weer de kopiëren en plakken link naar ons album voor foto's en filmpjes

• 04 Mei 2013 - 11:15

Ad Vermeulen:

Hallo Jeane en Leo,
    Weer heel hartelijk bedankt voor jullei verhaal, foto's en filmpjes. Ik geniet er echt van.
    Groeten,
    AD

• 04 Mei 2013 - 13:41

Dik Bleek:

Wat een ervaring, hebben jullie (vraagje van Wim-Lex) nog wat meegekregen van de kroning?

Groetjes,

Dik (van de Febo).

• 04 Mei 2013 - 14:20

Maria En Klaas:

hallo daar.
    Had een krokodil gevangen voor vers vlees.
    Hoe het smaakt weet ik niet wie weet erg lekker????????
    Wat een prachtige foto's en filmpjes.Veel plezier nog.
    gr. Utrecht

• 04 Mei 2013 - 16:36

Pa En Ma:

Hallo, we zijn blij weer wat van jullie te lezen en zien. Pa maakte zicht ongerust, hij snapt niet dat jullie niet overal kunnen mailen.
    Wat een prachtige flora en fauna! We genieten al van het zien.
    Ik geloof dat jullie het nog heel erg naar "'t zin " hebben, gelukkig.
    Nog leuke mensen ontmoet?
    Wij zullen het wel met "holland" doen, van de week veel buiten gezeten, mooi weer.
    KUS en veel groetjes van ons.

• 04 Mei 2013 - 16:53

Jan Maurer:

Hola fantastisch om te lezen wat jullie allemaal meemaken.Oppassen voor die scherpe tandjes en een tip Leo kan ook lekker andijvie met een vijfie klaar maken.
    Fijne reis nog groetjes van Jan en Loes

• 06 Mei 2013 - 09:28

Ineke En Henk Helmes:

Zo leuk om te lezen. Ik werd nieuwsgierig ik heb de kaart er eens bijgepakt.

Hartelijk groet Ineke en Henk

• 07 Mei 2013 - 07:57

Linda:

Wauw wat een verschil met het begon van de reis, echt geen.rood zamd meer. Prachtige watervallen en een hoop in bloei.
    Veel plezier verder, en goed op je tenen passen met al die krokodillen, hihi.

Judas

• 07 Mei 2013 - 08:39

Rene, 4wd Campers Austr - Totallycampers.com:

Hallo Leo en Jeane. Echt heel leuk om zo regelmatig op de hoogte te worden gehouden van jullie reilen en zeilen hier in Australie! Fijn te horen dat jullie op een zo relaxte wijze aan het genieten zijn van al het moois, met een hele positieve instelling, zo hoort het! :-) Ideale wagen he, die Toyota, een echt werkpaard. Heel veel groetjes van Rene en Ester vanuit Australie en Richard vanuit Nederland.

• 10 Mei 2013 - 19:40

Peter Wellerd:

Hallo Jeane en Leo,

Eindelijk is een reactie van mij.M,n excuus is dat ik de laatste 6 weken erg druk ben geweest omdat Yvonne een donornier heeft gekregen. Volgende week neem ik de tijd om eea te mailen.

Liefs Peter Wellerd

• 12 Mei 2013 - 14:04

Ineke En Henk :

BEDANKT voor je fijne verhalen over jullie belevenissen.