16 Cape Jervis – 30 september Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu 16 Cape Jervis – 30 september Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

16 Cape Jervis – 30 september Adelaide

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

30 September 2013 | Australië, Adelaide

16 Cape Jervis – 30 september Adelaide

Eerst het allerbelangrijkste nieuws.
WE HEBBEN EEN KLEINZOON . STEF. 24 september geboren.

Het is wel goed dat we eventjes rust hebben genomen op een camping in Adelaide. Telefoon en skype binnen handbereik . 100 meter van het strand en 3 km van de luchthaven. Zo waren we bereikbaar voor Marion en Eric. En konden we dat kleine mannetje direct op Skype bewonderen. Heel emotioneel was dit wel voor ons vanaf die afstand.

En dan is er nog een heel leuk iets om te vertellen. Linda is op bezoek om 4 weken met ons mee te reizen. En om haar jetleg een beetje te omzeilen zijn we eerst lekker wezen ontbijten en daarna naar de botanische tuin geweest. Een prachtig park om te zien en door heen te wandelen.

Zoals jullie weten zijn we naar Cape Jervis gereden om het een en ander te informeren voor onze trip naar Kangeroe eiland. We zijn heerlijk wezen wandelen en uitwaaien bij de haven. Onderweg kwamen we veel groene en glooiende landschappen tegen en ook een prachtige lookout in Victor Harbour ingelegd met mozaïek. Daarna zijn we naar Adelaide gereden met een toeristische route . Lekker onderweg een koppie thee en koffie en een hapje eten. Heerlijk allemaal. Je moet je zelf af en toe verwennen en dan is niet koken een leuk idee.

Ook heeft Leo al een paar keer de auto nagekeken of hij ergens iets kon vinden wat water geeft voor de achterruitsproeier. Nergens kunnen vinden tot……..afgelopen keer toen ik het kastje leeghaalde en hij een vreemd dopje zag met een dekseltje. Een heel onlogische plaats. Maar wel het juiste vulpunt voor de achterruit sproeier. We hebben vreselijk gelachen, dat we dit eindelijk na een halfjaar bij toeval alsnog hebben gevonden. Hoe verzinnen ze zo’n plek achter de pakjes en zakjes.

En om het nog leuker te maken hebben we weer storm gehad. We zitten aan de kust en we weten nu wel dat dat een weertje kan geven van uitersten. Zo is het heerlijk zonnig en windstil. En zo hebben we windkracht 9. We hebben weer liggen schudden in ons bedje boven in. We weten weer wat het is als je op een bootje zit.

Veel luifels zijn gescheurd en veel tenten gingen plat. Van de tent naast ons vlogen de haringen er zelfs uit. Leo heeft nog geholpen maar het mocht niet baten. De wind was te erg. De ouders hebben de nacht in de auto doorgebracht. De kinderen zijn in de keuken gaan slapen net als de groep schooljeugd. Hun tenten stonden vol in de wind. We zagen ze ’s nachts lopen met hun luchtbedje en slaapzak richting keuken. De volgende morgen waren er nog maar twee tenten heel. Er was heel veel met de noorderwind weggewaaid.
En zo midden in de nacht, 2 uur, waren er heel wat mensen op de been om dingen vast te maken en/of op te bergen. Ook wij hebben de luifel eraf moeten halen. De ogen waren uitgescheurd. Dus het wapperde nogal en dat werd steeds erger. De volgende dag zijn we bij een zeilmakerij geweest en daar hebben ze er nieuwe ogen en extra verstevigingen opgezet voor een habbekrats. Het is nu beter dan het was. Is die storm nog ergens goed voor geweest.

Ook hebben we Adelaide alvast wat verkend. Erg mooie gebouwen. Maar wat hebben ze er foeilelijke gebouwen tussen en naast gezet. De botanische tuin is een weelde aan bloemen en planten. En de haven , dat moet je gezien hebben met die leuke vuurtoren. En de wijk Glenelg aan het strand is een leuk stukje toeristisch Adelaide. Dat gaan nogmaals verkennen nu Linda er is.

En dinsdag gaan we richting de Flinder Ranges.

Hieronder weer de kopiëren en plakkenlink.

• 30 September 2013 - 08:43

Ineke En Henk:

Hele mooie dingen maken jullie mee.
    Fantastisch dat Linda 4 weken mee reist.
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon

• 30 September 2013 - 09:37

Ad Vermeulen:

Hallo Leo en Jeane,
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinzoon, dat is een mooie ervaring.
    Weer bedankt voor de mooie foto's en het verhaal. Het lijkt me geen pretje om met windkracht 9 in je tentje te liggen. Mazzel dat jullie de camper hadden, dat scheelt een stuk.
    Verder nog veel plezier met het verdere verloop van de reis.
    Groeten,
    Ad Vermeulen

• 30 September 2013 - 09:51

Maria En Klaas:

Hallo Addelaide,
    Wat heerlijk dat Linda er is. Nog van harte gefeliciteerd met het nieuws uit Tiel.
    Heel veel plezier. Jullie kleinzoon is een schattig kereltje dat ik al heb bewonderd.
    De foto's spreken voor zich zoals altijd. Weer prachtige beelden.
    Een hele leuke tijd en tot de volgende skype afspraak. Dikke kus voor jullie drie
    van Klaas en Maria.

• 30 September 2013 - 12:29

Francien:

Lieve papa en mama hahaha en Linda natuurlijk ook,
    wel een gek gezicht hoor Linda bij jullie op skipe,hihihi

Wat een lieve kleinzoon he, mijn lieve neefje!!Ik heb hem asl een paar keer mogen bewonderen en lekker mogen knuffelen.
    En dan in april weer een kleinzoon/dochter erbij wat doen die zussen het toch vlak bij elkaar uit kienen he,hihihi (daar zijn we tweeling voor)

Mooie tuin daar waar jullie zijn geweest, zo zien we ze hier in Nederland niet.
    Linda, weer een beetje bij gekomen van de reis?!

Dikke kus Francien.

• 30 September 2013 - 15:33

Pa En Ma:

Hallo, wat leuk jullie daar met z'n drieen te zien.
    Ik zou ook wel in de botanische tuin willen kijken.
    Linda maak er een fijn maandje van.
    Groeten van ons en veel vakantieplezier.

• 30 September 2013 - 19:52

Lucy:

Hoi Leo en Jeane

In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon Stef.
    En dan Francien ook zwanger, wat fantastisch allemaal.
    Leuk dat Linda er nu is, en wat een mooie foto's weer en een prachtige botanische tuin.

Ik kijk weer uit naar de volgende foto's.
    Veel plezier met z'n drietjes.

kus Lucy

• 01 Oktober 2013 - 15:50

Pilar En Cor:

Gevonden in mijn achtertuin, drie luifels en zes tenten van Australische makelij.

Wie helpt mij hier van af ... ;-)

=====================

Hoi Utrechtse Aussies en dochter Linda,

Gezellig een nieuw leven in jullie midden. Van harte gefeliciteerd met jullie kleinkind Stef, yeahhh. En natuurlijk ook de trotse ouders, Marion en Eric, super.

Dan is Skype toch wel een uitkomst hè (anders had mams Jeane het eerste het beste vliegtuig terug naar huis gepakt ...

Veel plezier nog met zijn drieen (en laat ons nog maar flink genieten van jullie reis(je :o).

Liefs,

Pilar en Cor

• 01 Oktober 2013 - 22:03

Dik Bleek:

Zo ver weg en toch weer opa en oma worden, hoe krijgen jullie dat voor elkaar?

Dik