31 augustus Port Ann – 15 september Cape Jervis - Reisverslag uit Cape Jervis, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu 31 augustus Port Ann – 15 september Cape Jervis - Reisverslag uit Cape Jervis, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

31 augustus Port Ann – 15 september Cape Jervis

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

16 September 2013 | Australië, Cape Jervis

31 augustus Port Ann – 15 september Cape Jervis

Hier is dan alweer het 16e reisverslag van ons met bijpassend album. Ja, ja, het lukt nog steeds iedere keer om alles op tijd te versturen. En op tijd wil zeggen. Toch eens in de 14 dagen. Ook nu staan we in Cape Jervis op een boerderijcamping. We zien ontzettend veel onderweg en maken dus ook veel foto’s. Dat laatste doe ik dus vooral. Ook in dit album staat weer veel flora. En dat kan ook niet anders. Het bloeiseizoen is aan de gang. En als jullie denken “daar heb je d’r weer met d’r bloemen en zo “ dan klopt dat ook nog. Ik (leo natuurlijk ook) vind dat nu eenmaal prachtig. En van al die flora wil ik een collage maken voor aan de wand. Jullie zien niet eens alles want er bloeit nog veel meer wat de toets der kritiek niet heeft doorstaan en dus gewist is. Alle foto’s die in een album staan zijn ook de foto’s die wij willen bewaren. Ik maak ongeveer 500 tot 600 foto’s per 14 dagen dus kunnen jullie nagaan wat er gewist wordt.

En als je dan zo door dit prachtige land aan het trekken bent dan kom je ook heel veel verschillende mensen tegen. En de Australiërs willen graag een praatje maken. En dat is heel leuk om te ondervinden. Ze zijn altijd nieuwsgierig waar we vandaan komen en hoelang we de tijd hebben. En ik moet zeggen dat dat geklets in het Engels ons heel goed af gaat. Soms gaat het ook in het Duits en zelfs in het Nederlands met de eigenaar van een “antiek”winkeltje die naar 56 jaar in Australië nog perfect Nederlands spreekt. Leo heeft heerlijk staan ouwewoeren met die man over ziektekosten, politiek en pensioenen.

En onderweg over de Nullerbor (ze spreken het op vele manieren uit) richting Zuid Australië dan kom je, het is werkelijk niet te geloven, zelfs een wandelaar tegen die van Esperance naar Melbourne onderweg was. Toch ongeveer 3000 km wandelen. Wij zagen iets in de verte wat we niet thuis konden brengen en naar mate we dichterbij kwamen veranderde dat beeld in een eenzame wandelaar met een karretje wat hij trok. We zijn omgekeerd en hebben hem een bakkie koffie aangeboden. Hij maakt een film over zijn wandeltochten door Australië. Hij vroeg of hij deze ontmoeting mocht filmen. Daar hadden wij natuurlijk totaal geen bezwaar tegen. En omdat we geen van allen haast hadden hebben we heerlijk zitten kletsen over van alles en nog wat bij dat bakkie leut zo langs de kant van de weg.

Omdat we langs de kustroute rijden zie je ook veel stadjes met hun mooie strandjes, jetty’s (Australisch voor pier) , prachtige speelplaatsen en winkeltjes. Alles gericht op het toerisme. Het is niet zulk warm weer en in Nederland ga je ook niet aan het strand liggen als het 15 graden is. Dus dat doe je hier ook niet. Al is het strand nog zo mooi en het water glashelder. Na een heerlijk bakkie koffie, soms zelfs met vers gebakken taart, en een wandeling ga je echt weer verder op weg naar het volgende. En dat zijn dus een heleboel bakkies leut onderweg op die manier. En omdat je in die kustplaatsjes niet vrij kunt kamperen zoeken we dus regelmatig een camping op. Tenslotte moeten we ergens pitten. We koken dan in de keuken en kunnen weer eens lekker douchen. Een beetje luxe af en toe is ook wel eens fijn.

We zijn nu richting Adelaide aan het rijden en aangezien we de tijd hebben maken we dus maar weer een loepje naar rechts, naar links, naar beneden en naar boven. En wat schets onze verbazing. Alweer die zogenaamde vliegjesquarantaine zone. Dan moet je dus alles wat vers is aan groente en fruit en honing inleveren. DUS NIET. Wij zijn maar gaan koken in de berm voordat we verder konden rijden. Want eten weggooien zit niet in ons vakantiepakket. Daar kan ons verstand echt niet bij. Zeker niet bij dit soort onzin. We zijn tenslotte in South Australia waar ze al een fruitvliegvrije (je krijgt er een spraakgebrek van) zone hebben met controle en dan krijg je weer een staatje in een staatje met weer zo’n zone. FLAUWEKUL. Het is volgens ons het beschermen van het streekproduct. Maar heb niets bij je want de boetes zijn hoog. We zijn dus hele brave, echte Hollandse toeristen, en eten eerst alles zelf op.

Echt heimwee hebben we ook nog steeds niet naar Nederland al geeft het wel een apart gevoel als je onderweg ineens een Hollandse molen ziet staan in het landschap en dan ook nog tussen het koolzaad. We zijn dichterbij gaan kijken en het is inderdaad een kopie van een Hollandse molen die nog steeds in gebruik is. Zelfs de bijpassende huisjes , nu een soort B & B, waren in Hollandse stijl gebouwd incl. de leeuwtjes op het dak. Het was heel apart om zoiets echt Nederlands in het Australische landschap te zien.

Morgen blijven we nog een nachtje extra op deze boerderij staan om te gaan wandelen in de omgeving. Daarna gaan we weer verder richting Adelaide. We willen bereikbaar blijven omdat ergens in de laatste weken van deze maand Marion en Erik hun tweede kind verwachten en dat willen we wel zo spoedig mogelijk weten. We hebben de telefoon dag en nacht aan staan. En ook krijgen we eind van de maand bezoek en dan willen we wat uitgezocht en voorbereidt hebben. Vandaar dat we nu in Cape Jervis zijn aangeland.

Hieronder weer de kopiëren en plakken link. Veel plezier met kijken en lezen.

• 16 September 2013 - 13:03

Ineke Helmes:

Weer een prachtig stukje van alle mooie dingen die jullie zien en meemaken.
    Heel fijn om te lezen

hartelijke groet Ineke en Henk

• 16 September 2013 - 13:04

Pa En Ma:

Wat een fantastische flora. Jeane als je terug bent kan je misschien een boek kopen over de flora in Australie. Dan zie je wat namen van de bloemen die jullie hebben gezien.
    Maar wij hebben ook bermplanten hoor!
    Leuk om allerlei mensen te ontmoeten, dat is zo fijn van het reizen.
    Veel succes verder en........ de baby afwachten!

• 16 September 2013 - 16:17

Ad Vermeulen:

Hallo Jeane en Leo,
    IK kan best begrijpen dat jullie geen heimwee hebben naar Nederland. Wat een mooie natuur hebben jullie daar om je heen. En af en toe een klein stukje Nederlands, leul om te zien. De foto's en filmpjes zijn heel mooi, ik geniet er van.
    Groeten,
    AD

• 16 September 2013 - 16:54

Francien:

Lieve Papa en Mama- Opa en Oma

Wat een avontuur weer...en wat een rare regeltjes met dat eten daar als je een soort van grens over gaat (je staat toch nog in hetzelfde land!hahaha)

Eva vond het standbeeld van het paard erg mooi, net echt zegt ze.
    En we hebben ook gelachen om dat gezichtje in de koffie, dat is toch gek zei Eva.

Ja en nu maar wachten tot de baby bij Marion geboren word, wij gaan morgen even naar Marion, Eva heeft studiedag.

Tot snel weer.
    Dikke kus Francien en Eva

• 16 September 2013 - 18:54

Lucy:

Hoi Hoi

Wat een foto's en filmpjes, Jullie zien wel een hoop.En wat leuk dat je een Nederlander gesproken hebt, die al zo lang daar woont en dan toch nog goed Ned spreekt.
    Een leuk idee om van al die flora een collage te maken voor thuis aan de muur.
    Ik heb weer genoten van alles tot volgende keer.
    Ik ben ook benieuwd wat het wordt bij Marion en Eric.

groetjes en dikke kus Lucy

• 17 September 2013 - 04:09

Rene:

Hoi Leo en Jeane, leuk weer om jullie verslag te lezen! Wat ik me afvroeg is hoe jullie het voor elkaar krijgen om zelfs een taart te bakken in de wagen? Tips welkom, gaan we dat zelf ook eens proberen!
    Ik ben vanaf volgend weekend met een soortgelijke wagen onderweg van Melbourne naar Darwin en taart is altijd een goed idee... :-)
    groetjes en geniet van alles,
    Rene, TotallyCampers.com

• 17 September 2013 - 20:10

Maria En Klaas:

Hallo weer bijna opa en oma.
    Geweldig verslag weer. Prachtige foto's.
    Maar goed dat het een digitale camera is anders had je een extra flinke koffer voor alle foto's moeten hebben.
    Hier alles oke. weer is nu echt herfstachtig aan het worden. maar we hebben een mooie zomer gehad.
    Veel plezier en geniet van jullie bezoek.
    Groetjes Maria en Klaas

• 19 September 2013 - 10:33

Linda:

Hoi pappa en mamma

wat een leuke foto van jullie met zijn tweetjes. En zeker een hoop bloemen prachtig echt waar geweldig ik kan niet wachten tot dat ik ze met eigen ogen zie.

Ik heb de foto van de molen met jullie auto op mijn buro blad gezet hahaha echt leuk.

Dikke kus en tot snel

• 24 September 2013 - 13:17

Jeroen:

Geweldig om te lezen!!
    Pracht foto's ook weer zeg, worden behoorlijk wat afgedrukte wandfoto's! ;)
    Disfrutalo!!
    xx

• 28 September 2013 - 18:53

Dik Bleek:

GEFELICITEERD alweer opa en oma, zelfs in Australie.

Irene en Dik
    (van de Febo)