1 oktober Adelaide – 11 oktober Port Augusta - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu 1 oktober Adelaide – 11 oktober Port Augusta - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

1 oktober Adelaide – 11 oktober Port Augusta

Door: Jeane en Linda

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

11 Oktober 2013 | Australië, Port Augusta

1 oktober Adelaide – 11 oktober Port Augusta

Ja, ja, we zijn nu met z’n drietjes en we vermaken ons best. De tent van Linda ging af en toe plat maar is tijdens de enorme wind wel blijven staan. Ze is wel diagonaal gaan liggen met haar matrasje omdat die tent steeds haar gezicht aaide. We zijn eerst nog wat boodschappen wezen doen voordat we de scenic route gingen rijden richting de Flinder Ranges.

En hoe mooi de bezienswaardigheden in de boekjes zijn beschreven er klopt werkelijk geen hout van. Bv. In Gladstone konden we een rondleiding krijgen in de frisdrankenfabriek. (ook volgens het visitorcentrum). NIET DUS. De foto’s op de folder waren al 10 jaar oud. We hebben diezelfde man als op de folder gesproken. Alleen was hij nu wel 10 jaar ouder. In Laura was ’t standbeeldvan C.J. Dennis te bewonderen. De rest was flut. En in Stone Hill waar wij bij de bakkerij met zijn beroemde pie’s koffie met pie wilden drinken had het personeel geen oog voor klanten en hebben wij uiteindelijk zelf in de auto maar koffie en thee gezet (met een lekker koekje van eigen supermarkt) Verder is het dorp, of wat er nog van over is, een uitgestorven zooitje. Er is in die kleine plaatsjes ook heel veel leegstand. Dat bevorderd het toerisme niet ook al schrijf je er hele boekwerken over wat er zoal te doen is.

Omdat de bezienswaardigheden wat minder tijd in beslag namen ging de route wel erg snel. De omgeving is heel mooi, en heet niet voor niets scenic. We hebben dus de route verlengd met een extra scenic loepje en zijn uiteindelijk op een leuke bushcamping in Wilmington aangeland. Linda en Leo gingen voor het vuur zorgen. En omdat het ’s avonds frisjes was was dat wel erg lekker. Op zoek naar hout werd er goed uitgekeken voor aanwezige slangen.

En jullie geloven het misschien niet. Maar Linda die toch wel wat vaker heeft gekampeerd had het Australisch koud en kreeg van haar vader (die had weer medelij) het kacheltje in haar tent. HOEZO KAMPEREN!!!!!!.

De prachtige wandelingen door de gorges waren fantastisch en zeer, zeer de moeite waard. Met een rugzak en flesjes water kun je ver komen. En die rugzak met flesjes draagt natuurlijk DE MAN. Há ha há.

Op Merna Mora station worden 4wd tracks georganiseerd over privé terrein. En omdat je je daarvoor moet inschrijven hebben we de meest populaire gedaan. De Bunbinyunna track. Een fantastische 4wd track over ongeveer 46 km waar 4 tot 5 uur voor staat. Maar omdat hij zo ontzettend mooi is hebben wij er ongeveer 6 uur over gedaan. Veel stoppen hoort er natuurlijk bij. En soms wilde Leo een stukje nogmaals nemen voor de foto. Dat deed hij overigens met veel liefde. Bij één zo’n klim kwam alles wat boven in de auto lag naar beneden wat een gigantische K…….zooi gaf. We hebben wel gelachen. Want bij al die tracks die we gedaan hebben was dit nog nooit gebeurd. Kunnen jullie nagaan hoe stijl sommige stukken weg waren of hadden we eenvoudig gezegd niet alles goed vastgezet?

’s Ochtends had ik eerst nog een damper gebakken. Er zijn natuurlijk geen winkels in de buurt en dan kom je af en toe wat te kort. Ik dus bakken voor ‘s middags. Jullie lezen het goed. ’S MIDDAGS. Ik kan jullie vertellen dat dat broodje de middag niet gehaald heeft. Die hongerlappen van een man en dochter maakten dat bij de koffie al kortjan. Ik kreeg ook nog een stukje van eigen baksel. Mooi meegenomen nietwaar! En om het allemaal nog leuker te maken kon ik ’s middags als nog pannenkoeken bakken.

Ook hebben ze Leo een eigen Lookout gegeven in die track. Wat hebben we een lol gehad daarom. Dat hebben we natuurlijk vereeuwigd. Er was op die station een prachtige zonsondergang waar we van genoten hebben onder het genot van een hoop vliegen. Pas als de zon echt onder is en het dus wat koeler wordt zijn ze ineens verdwenen.

Daarna hebben we een gedeelte van de Oodnadattaroute gedaan. Dit is in de outback. Deze prachtige route konden Leo en ik in het begin niet doen vanwege de regen en zijn afgesloten wegen. En dan vind je in die outback ineens een oase aan groen en water, fantastisch. Ook wordt er water van onder Lake Eyre gepompt, de great Australian bite ligt hier onder. Zo worden de plaatsjes in de outback van water voorzien.

Zoals Coober Pedy waar wij in Riba’s grot hebben gepit. We hadden de binnen tent opgezet en daar de luchtbedden ingelegd. De tweede avond lag er iemand een heel bos om te zagen en niets hielp. Je zegt wel eens “neem je bed op en wandel”. Nu, ik kan jullie zeggen wij hebben ons tentje midden in de nacht opgenomen en zijn naar buiten gewandeld. De andere gangen (waar je niets kon horen) lagen al vol met gevluchte toeristen. We hebben naast de auto geslapen. En toen begon er een hond te blaffen. De rest mogen jullie bedenken.

Op dit moment is er de Solar Challange bezig over 3000 km. Van Darwin naar Adelaide. Coober Pedy was een verplichte stopplaats. Wij hebben sommige karretjes bewonderd en hebben uitleg gekregen. Onderweg naar Port Augusta zijn we het Arrow team tegengekomen . Er doen twee Nederlandse teams mee. Een van die teams stond gisteren derde. We spraken het Duitse team gisteren op de camping.

Omdat Linda net zo gek is op fotograferen als ik zijn er wat meer foto’s om te bekijken. En morgen gaan we op weg naar Adelaide en de 16e hebben we de ferry naar Kangeroe eiland .

Hieronder weer de kopiëren en plakken link. Veel kijk en leesplezier .

• 11 Oktober 2013 - 09:59

Ad Vermeulen:

Hallo Jeane,Linda en Leo,
    Weer heel hartelijk bedankt voor het verhaal en de vele foto's en filmpjes. Ik heb echt van genoten. Wat een mooie natuur daar, dat is echt genieten. Daar wordt je toch wel rustig van, behalve als iemand midden in de nacht een heel bos aan het omzagen is. Dat lijkt me niet zo leuk.
    Geniet er verder van.
    Groeten,
    Ad Vermeulen

• 11 Oktober 2013 - 14:55

Marco Ferment:

Hallo Jeane, Leo en Linda.

Mooi verhaal weer van jullie kant.
    Veel plezier weer de komende tijd.

groet Cristel & Marco

• 11 Oktober 2013 - 16:06

Pa En Ma:

Hallo alledrie, Linda, jij geniet he! Wat is er veel te zien! Jullie hebben ook veel lol.
    Jammer dat er zoveel vliegen zijn.
    Nu hebben jullie echt Australie gezien, kangoeroes en struisvogels.
    Bedankt voor het verslag en de vele foto's en filmpjes.
    Tot de volgende keer, Pa en Ma.

• 11 Oktober 2013 - 18:59

Lucy:

Hallo allemaal

Wat een prachtige natuur, en wat een grote kangeroo's. Wist niet dat ze zo groot waren.
    Jullie genieten in ieder geval alledrie zo te zien.
    Mooie foto's weer en leuke filmpjes.
    Ja dat vind leo prachtig he , lekker steil naar beneden in de auto.

Geniet maar van elkaar en van Australië.

groetjes Lucy

• 12 Oktober 2013 - 08:22

Francien:

Lieve opa,oma en tante Linda

Hier een kusje van Eva!!

• 12 Oktober 2013 - 10:09

Maria En Klaas:

hallo daar,
    Weer een super verslag van jullie reis. Ook weer geweldige foto's en filmpjes.
    Nog heel veel plezier en geniet maar lekker.Kus Maria en Klaas.

• 15 Oktober 2013 - 14:17

Jan En Loes Maurer:

Hola, Wat een prachtige verhalen en een diepe bewondering hoe jullie je kunnen behelpen met de Camper.We zijn 2 weken met een camper door Canada gereden maar voor ons is het helemaal niks.De week op MS Volendam naar Alaska daarvoor is ons veel beter bevalllen.Grote bewondering en een grote prestatie in onze ogen.Veel plezier nog met Linda en een fijn vervolg.

Gr.Jan en Loes

• 15 Oktober 2013 - 19:24

Jim:

Beste mensen,

Leuk om jullie prachtige verhalen te lezen!

Groetjes uit Amstelveen,

Jim & Marieke

• 22 Oktober 2013 - 17:07

Cor En Pilar:

Hoi Utrechtse Aussies en Linda,

Wat een foto's, wat een foto's d'r kwam geen einde aan (en je wilt ze natuurlijk toch allemaal zien ;-)

Jullie hebben weer genoeg gezien onderweg. Ikzelf had in Gladstone, de auto al gedraaid en naar huis gereden, geen rondleiding, tssssss. Ene die collega van Linda, èèn gezicht, euhhhh ik bedoel wat een eng gezicht ;-)

Ik zag ook de tweelingbroer van jullie Toyota op de foto, hahahahaha.

Ik ben wel een beetje bang, dat Linda nooit meer recht in een bed zal kunnen slapen, alleen nog maar diagonaal ;-p

Veel plezier weer verder met elkaar en tot het volgende reisverslag

Mochten jullie een verloren uurtje hebben, de dochter van een collega van mij, gaat voor twee jaar met haar vriend, jullie voet-, wiel- sporen volgen (waarschijnlijk met een Landrover, welke door haar oom in Adelaide (woont daar) wordt geprepareerd en mochten jullie tips en trics hebben, ik geef ze graag aan hen door.

Lieve groetjes,

Cor en Pilar