18 augustus Hayden – 30augustus Porongurup Range - Reisverslag uit Porongurup, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu 18 augustus Hayden – 30augustus Porongurup Range - Reisverslag uit Porongurup, Australië van leo en jeane - WaarBenJij.nu

18 augustus Hayden – 30augustus Porongurup Range

Door: Jeane

Blijf op de hoogte en volg leo en jeane

31 Augustus 2013 | Australië, Porongurup

18 augustus Hayden – 30augustus Porongurup Range

Voordat we bij de Wave Rocks waren hebben we eerst de Humps (een rotsformatie vlakbij Hyden) bezichtigd / beklommen /doorheen gewandeld. En omdat we niet willen verhongeren en er op de camping een stookplaats en géén stookverbod is , hebben we zelf maar brood gebakken. HMMMMMMMMMMMM. Deze camping is wel wat aan de dure kant maar dat wordt gecompenseerd omdat alles op loopafstand is en de gratis Wifi en intree voor de Wave Rocks. Ja, mensen dat is alweer niet inbegrepen bij de parkpas. De campingkeuken is een minnetje, en goed ook. Volledig uitgerust werd ons gezegd. Nou, koken konden we er niet want er was geen kookapparaat aanwezig. Het is maar goed dat wij wel volledig uitgerust zijn dus hebben we ons eigen apparaatje in de keuken gezet. En wij waren niet de enige.

En omdat ik de grootste kantcollectie van WA (musea tegenover de camping) wilde zien en Leo niet(Logisch, want wat heeft die man van mij nou met kantjes en bandjes?? Niets, nada, noppes toch!) is hij wel mee naar binnen geweest. Wat een collectie. Zelfs stukken uit de tijd van koningin Victoria. Prachtig om te zien. De collectie soldaatjes was wel aardig maar, niks bijzonders. Net zoals de kamers met “oude en antieke” spullen. We hebben besloten om voorlopig dit soort musea niet meer te bezichtigen want wat zij oud en antiek noemen kopen wij gewoon nog op de rommelmarkt voor een habbekrats en soms zelfs nog in de winkel.

Richting het zuiden is het prachtig rijden langs de schapen, koeien en de koolzaadvelden. Grote gele velden tot einder der wereld. En onderweg zie je veel “Creatief met blik” dingen. Heel leuk om te zien. We stoppen vaak om te wandelen als we weer eens bruine bordjes zien met Toeristische route of Lookout. Je weet nooit wat je dan moet verwachten. Iedere keer weer een verrassing.

In Kojonup hebben we op een hele leuke camping gestaan. Zeer gemoedelijk allemaal. Zoek maar een spot dan zie ik straks wel waar jullie staan. Ook hebben we een galerie bezocht en een rondleiding gekregen over de ontwikkeling van de wolindustrie (merinowol) in die streek.

Daarna zijn we richting Walpole gereden waar de bomen steeds hoger en hoger worden. Een nekverrekkend gezicht. Straks moeten we nog naar de therapeut om het weer goed te krijgen. En omdat er veel bloeiende flora te zien is onderweg dat ik dan natuurlijk wil fotograferen krijgt Leo wel eens een sik van mij als ik wil dat hij moet stoppen. Hij is wel lief hoor want hij doet het altijd. En richting The Tree Top Walk worden de bomen ook steeds indrukwekkender. Wat een gezicht vanaf die hoogte. Alles is goed verzorgd zodat zelfs rolstoelen mee naar boven kunnen. Na die TOP TOP TOP wandeling in de boomtoppen zijn we weer verder gereden op zoek naar een plekkie om te pitten dat we vonden bij Cosy Corner. Daar hebben we eerst een heerlijke strandwandeling gemaakt voordat we gingen koken . Heerlijk lekker even uitwaaien.

Het is toch fantastisch. Zo rij je door de bossen met zijn metershoge bomen en zo ben je weer aan het strand. Dit soort dingen maakt Australië wel interessant.

Vanwege de regen hebben we in Albany niet alles kunnen zien wat we wilden. Maar dat hoort er ook bij. We hebben daar eventjes gewandeld. En toen we de zoveelste plensbui op ons kregen zijn we doorgereden naar de Porongurup Range. Wat een prachtig gebied. We staan op een pas geopende camping waar een aardig Duits echtpaar de scepter zwaait. En omdat er in de kantine/keuken een houtkachel is zijn we daar dus te vinden. Zo hebben we op die manier , heel goedkoop dus, een huisje gehuurd voor 5 dagen. Lekker warm en droog. Slapen doen we in de auto. Want jullie begrijpen wel dat die kachel aan gaat.

We zijn heerlijk wezen wandelen tussen de buien door naar de top van Devil’s slide. Toen we daar boven waren trok het dicht en op de terugweg naar de auto begon het te hozen. Tot op ons ondergoed waren we doorweekt. Want die regenjas die ik aan had kan blijkbaar niet tegen water. We zijn heerlijk wezen douchen en hebben alles in de droger gestopt. En de volgende dag, bij prachtig zonnig weer, zijn we naar Castle Rock geweest. Het laatste stuk was klimmen en klauteren MAAR WAT EEN UITZICHT mensen vanaf die Skywalk. ADEMBENEMEND. Het was het tweede Toppertje.

We hebben nog twee nachtjes bijgeboekt op deze camping waar we tegenover het Nationaal Park staan. Ik heb zelfs weer hardgelopen terwijl die man van mij weer aan het rommelen was aan de auto. Bijhouden die handel en lief voor zijn zegt hij steeds. Ja, Ja. Het is maar hoe je het bekijkt. Hij heeft gewoon geen zin om mee te lopen.

Vrijdagavond gaan we voor de eerste keer echt uit eten hier in de buurt. Bij het beste Thai restaurant van WA is ons verzekerd. Nou, we zien het wel. En morgen gaan we richting Esperance.

Hieronder weer de kopiëren en plakken link. Veel lees en kijkplezier

• 31 Augustus 2013 - 09:07

Joke De Vries:

Hallo Jeane en Leo, Meer dan geweldig, wat een natuur en het is wel te bedenken dat het op dit moment een vroeg voorjaar bij jullie is. Dus vandaar al die bloemenpracht. Echt genieten hoor. En zo te lezen hebben jullie nog steeds geen genoeg van het eigen broodbakken, nou ja koken is het toch? Maar verhongeren doen jullie dus helemaal niet.
    Weer bedankt voor de toezending en wacht met ongeduld de op volgende keer.
    Hartelijke groeten - Joke

• 31 Augustus 2013 - 09:28

Ad Vermeuelen:

Hallo Jeane en Leo,
    Weer heel hartelijk bedankt voor alle verhalen, foto's en filmpjes. Ik heb er weer van genoten. Ik moet zegen dat Australiërs goed werk hebben gedaan om het voor de toeristen aangenaam te maken. Mooie paden en voorzieningen, vooral dat "metalen" pad op hoog niveau. Ik vond het heel mooi.
    Geniet er van.
    Groeten,
    AD

• 31 Augustus 2013 - 11:08

Maria En Klaas:

hallo Jeane en Leo,
    Wat een verslag weer. Wel gelukkig voor Leo dat ze daar ook drop hebben. Want een lange tijd zonder is wel erg natuurlijk.Nog steeds prachtige natuur en rotsen. Nu nog veel plezier en tot de volgende keer.
    Groetjes Maria en Klaas

• 31 Augustus 2013 - 11:44

Lucy:

hallo luitjes

Wat een prachtige natuur en klimpartijen en wat een bloemenpracht allemaal.
    Het is af en toe goed je best doen om boven te komen.
    Wat een aparte rotsformatie die wave rock.
    Ik heb weer genoten van dit alles.
    Veel plezier verder en we horen weer van jullie.

groetjes Lucy

• 31 Augustus 2013 - 17:22

Pa En Ma:

Hallo Jeane en Leo, fijn weer wat van jullie te zien en te horen. Jullie blijven in ieder geval in conditie door alle klauterpartijen.
    Wat een prachtige flora, een agave met bloemen zien we hier niet.
    Wel afwisselend, plotseling de zee aan je voeten.

Kus, pa en ma.

• 01 September 2013 - 08:58

Dik Bleek:

Klassefoto bij Wave Rock, alsof je zo bedolven wordt.

Dik

• 03 September 2013 - 14:01

Jan Maurer:

Hola het is prachtig om te lezen wat jullie allemaal meemaken.Wij gaan ook een maandje er tussen uit eerst een cruise maken vanaf Vancouver Canada naar Alaska en daarna met de camper door de Rocky Mountains met Ruud en Yvonne Sjouwerman.
    Nog een fijne vakantie en tot horens.

PS Wel Leo aan de slag houden met het hardlopen anders wordt hij te lui.

Jan en Loes Maurer

• 03 September 2013 - 16:45

Linda:

Hmmmm lekker brood vers, hmmmm ik heb er nu al zin in hahaha

wat een geweldige rots die "wave" en leuk de foto van jullie er bij, dan zie je pas hoe groot het echt is

tot einde van de maand
    kus

• 03 September 2013 - 16:47

Linda (nog Een Keer ):

het lijkt wel winter bij jullie met die dikke truien hahaha